۲۲۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه بیکاری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

حفیظ‌الله فاضلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: بیمه بیکاری برای کارگران مانند یک صندوق ذخیره است که هر کارگر برای روز مبادا و در صورت نیاز می‌تواند از آن استفاده کند و این صندوق تا آخر عمر همراه کارگر است.

وی افزود: ما برای هر کارگر ۲۷ درصد بیمه پرداخت می‌کنیم و دولت هم ۳ درصد کمک می‌کند که مجموعا ۳۰ درصد می‌شود لذا افراد در هر موقعی که کار افتاده و یا زمانی که شرایط اشتغال برای آن‌ها فراهم نیست از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

فاضلی با اشاره به پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل و ایجاد اشتغال دولت تسهیلاتی را به افرادی که طرح‌هایشان توجیه فنی و اقتصادی دارد پرداخت می‌کند.

وی گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها در استان ما همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات ندارند و تاکنون تنها یک درصد از تسهیلات روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است در صورتی که در سایر استان‌ها حدود ۳۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ