جذب ۲۰۱ ایثارگر در خراسان رضوی در بخش غیردولتی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر ۲۰۱ نفر از اعضای خانواده شاهد و ایثارگر در این استان در قالب وامهای خوداشتغالی و استخدام در بخشهای غیردولتی مشغول کار شده اند.

حجت الاسلام حسین معصومی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۹ نفر از این افراد در قالب ارائه طرح اشتغالزا به بنیاد شهید موفق به دریافت وام خوداشتغالی شده و بقیه نیز جذب مجموعه های غیردولتی مانند شرکت الیت، قطار شهری مشهد و بخش خصوصی فعال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده اند.
وی ادامه داد: همچنین افزون بر ۶۰۰ نفر نیز طی پارسال در آزمونهای استخدامی مجموعه های دولتی شرکت کردند که آمار دقیقی از جذب واستخدام آنان نیست و بسیاری هنوز در مراحل مختلف آزمون، استعلام و مصاحبه هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی شمار فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار را در این استان پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: هدف از انتشار این آمار حساس کردن مسئولان محلی و مطالبه اشتغال آفرینی برای جامعه ایثارگری از آنان است.
وی گفت: در این چارچوب دو کارگروه اشتغال در اداره کل بنیاد شهید و دو کارگروه در شهرستانهای درگز و تربت حیدریه زیر نظر فرمانداران راه اندازی شده که امید است با فعال شدن آن در دیگر شهرستانها خانواده شهدا و ایثارگران جویای کار زودتر مشغول بکار شوند.
۳۲۴ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند. خراسان رضوی ۱۷هزار و ۱۳۹ شهید، ۴۸ هزار و ۶۷۱ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ