۱۷۴۶ طرح اشتغالزایی روستایی به بانک ها ارسال شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پیش پذیرش یک هزار و ۸۰۴ طرح اشتغالزایی روستایی در استان، گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۴۶ طرح به بانک ها ارسال شده است.


حسن عزیزی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه کرمانشاه از تسهیلات اشتغالزایی روستایی ۳۵۲ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۷۶ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع طرح های ارسال شده به بانک های استان تاکنون ۷۳۱ طرح با ۱۰۵ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده و ۶۵۷ طرح با ۶۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۶۱۹ نفر پرداخت شده است.
او میزان تسهیلات پرداخت شده نسبت به سهمیه ابلاغی را در استان ۳۸ درصد ذکر کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه به مقوله بیکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶ در کشور ۱۲.۱ و در استان کرمانشاه ۲۱.۶ درصد بود.
عزیزی اظهار داشت: اکنون ۱۷۳ هزار نفر در استان کرمانشاه جویای کار هستند که از این تعداد ۳۲.۲ دهم درصد دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی هستند.
او برنامه اشتغالزایی امسال استان را ایجاد ۷۸ هزار فرصت شغلی جدید و تثبیت هشت هزار شغل ذکر کرد و افزود: برای تحقق این برنامه نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه های استان هستیم.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۲ شهر دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ