۱۶۰۰ بیکار کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا از محل تسهیلات اشتغال فراگیر در بخش کشاورزی ۱۶۰۰ بیکار در استان صاحب شغل می‌شوند.

الیاس تاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: ۴۷۴ طرح در بخش کشاورزی در زمینه توسعه گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، پرورش قارچ و غیره برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، عنوان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های معرفی شده برای یک هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتقاد به فرایند تعیین دستمزد کارگران/ قانونی که جلوی اشتغال ۳۰۰هزار نفر را گرفته است

دولت در سال ۹۸ سیاست ایجاد اشتغال در روستاها را دنبال می‌کند

اصفهان| مهم‌ترین اولویت دولت رونق تولید و اشتغال در کشور است

تاج‌الدینی یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی را جایگزینی کشت محصولات آب‌بر دانست و عنوان کرد: جایگزین کردن کشت کینوا به جای برنج کاری در استان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه گیاه کینوا بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو است، ادامه داد: کینوا تنها گیاهی بوده که می‌تواند پروتئین کامل بدن را تامین و تمامی آمینواسید‌های مورد نیاز برای حفظ تعادل سلامتی بدن را فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را از اولویت‌های این سازمان دانست و افزود: هم اکنون ۱۲۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار استان احداث شده است.

تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی تا ۵۰۰ هکتار با توجه به پتانسیل‌های موجود نیز در دستور کار بوده و در این راستا کارخانه‌ای نیز در حال راه‌اندازی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ