۱۵ هزارفرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ هزارفرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سید حفیظ الله فاضلی بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۶ تعهد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال وبختیاری برای ایجاد اشتغال ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد پیش‌بینی شده بود که از این مجموع ۱۲ هزار فرصت‌ شغلی ایجاد شد.

پوی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که تا پایان سال جاری نزدیک به ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان فراهم شود، تصریح کرد: در سال ۹۶ از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبارات مشاغل خانگی استان نزدیک به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان آن تخصیص پیدا کرد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده با بانک‌های عامل این مهم ۱۰۰ درصد تحقق یافت و برای دو هزار نفر شغل ایجاد شد.
فاضلی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ میلیون و ۵۰۰ دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از محصولات دامی استان که تولید استان بوده، بدون برند تولید می‌شوند.
وی گفت: در سال جاری اعتبارات تخصیص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن به بانک‌های عامل استان ابلاغ شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۷۱۱ پرونده مشاغل خانگی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توزیع که از این رقم دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شود.
فاضلی بیان کرد: بیشترین افراد بیکار و جویای کار از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند چراکه امروزه آموزش‌ها بر حسب نیاز بازار کار نیستند و همچنین دولت فرصتی تحت عنوان طرح کارورزی ایجاد کرده، که استقبالی از این طرح در استان نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان حدود ۶۲ هزار نفر بیکار وجود دارد، افزود: در سال جاری نرخ مشارکت چهار واحد رشد داشته که با این وجود به بیکاران استان نزدیک ۱۵ هزار نفر اضافه شد.
فاضلی بیان کرد: کارگران ساختمانی استان ۳۶ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند و همچنین از سال ۹۵، انجمن صنفی کارگران ساختمانی در استان ایجاد که نزدیک به ۲۲ هزار نفر از کارگران فصلی و ساختمانی ساماندهی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ