۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۵۲ هزار فرصت شغلی طی یک سال گذشته برای نیازمندان و مددجویان این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شده است.


مهرعلی حق گویان روز یکشنبه در نشست تخصصی کارشناسان فنی اشتغال و خودکفایی این نهاد در آذربایجان غربی افزود: از این تعداد، ۱۸ هزار مورد با معرفی مددجویان به شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی و عملیاتی اشتغال مددجویان کمیته امداد در دی ماه سال گذشته رونمایی شده و در حال حاضر به صورت آزمایشی در برخی استانها در دست اجراست، اضافه کرد: این برنامه راهبردی به زودی در کل کشور اجرایی می شود.
وی بیان کرد: این برنامه بر اصلاح فرآیند مشاوره شغلی، نظارت و ارتقای کیفی طرح‌های اشتغال با هدف افزایش سود آوری و پایداری مشاغل ایجاد شده تمرکز دارد.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: کاریابی برای مددجویان از مهم ترین برنامه‌های ایجاد اشتغال است و در این زمینه سه بسته تشویقی برای مدیران بنگاههای اقتصادی و موسسات کاریابی در نظر گرفته‌ شده تا نسبت به جذب مددجویان جویای کار انگیزه داشته باشند.
حق گویان ادامه داد: طبق بسته تدوین شده در سال جاری به بنگاه های تولیدی در صورت جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود از مددجویان این نهاد به ازای هر نفر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و به تعداد پنج نفر تا یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت می شود.
وی گفت: بر این اساس بنگاه های تولیدی در صورت بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز خود از جامعه هدف کمیته امداد تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما نیز معاف می شوند.
وی افزود: یکی از بسترهای مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ارائه آموزش های فنی و حرفه ای است و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: گروه های هدف کمیته امداد در صورت مراجعه به مراکز خصوصی برای آموزش، هزینه های آن را دریافت می کنند و در مراکز دولتی نیز طبق تفاهم نامه معرفی شده و آموزش می بینند.
به گزارش ایرنا، پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور قرار دارند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و ۳۸ سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شد که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.

منبع : بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ