۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش ایرنا عباس رکنی شامگاه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: چهار هزار و ۳۷۲ شغل برای این تعداد طرح پیش بینی شده است.


وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در مرحله نخست ۱۱۸ میلیارد تومان بود که با افزایش ۲۱ میلیارد تومان به ۱۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.
وی گفت: از مجموع این تسهیلات ۴۲.۲ درصد سهم بانک کشاورزی، ۲۰.۲ درصد پست بانک، ۱۹.۲ درصد صندوق کارآفرینی امید و ۱۸.۲ درصد سهم بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۷۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان برای پرداخت به متقاضیان نهادهای حمایتی ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع ۲ هزار و ۵۶۶ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۷۲۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵ هزار و ۴۴۰ نفر از استان خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شده است.
رکنی گفت: در حال حاضر یکهزار و ۷۱۰ طرح اشتغال به مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۹ هزار و ۶۳۰ نفر در دست بررسی بانک های عامل است.
وی افزود: همچنین ۸۵۶ طرح به مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان و اشتغال پنج هزار و ۸۱۰ نفر مصوب و ۸۰۱ طرح به مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۹۴۱ نفر نیز در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: پیش بینی ثبت نام در طرح کارورزی استان امسال یکهزار و ۵۰۰ نفر در ۳۰۰ واحد پذیرنده بود اما استقبال خوبی نشد و تاکنون فقط ۹۸ کاروز ثبت نام کرده اند.
وی عنوان کرد: همچنین در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار پیش بینی استان ۵۸۰ نفر در ۱۸۲ واحد پذیرنده بود که تاکنون ۴۰۱ کاروز ثبت نام کرده اند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته میزان تسهیلات جذب و پرداخت شده در استان قابل قبول است.
نظر افضلی افزود: در حال حاضر سر و صدای سامانه کارا به همه جا رسیده و مردم روستا خیلی راحت در جریان تسهیلات قرار گرفته اند لذا پیگیری برای جذب مرحله دوم تسهیلات بسیار مهم است.
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت استان نمایندگان نیز پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که هدف این طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری است لذا اینکه چقدر تسهیلات تاثیرگذار بوده، باید پایش شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ