۱۲۹ فرصت شغلی در قشم ایجاد می شود

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنج طرح اشتغال روستایی در حوزه های تولید و خدمات با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار در جلسه کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی به تصویب رسید که باعث ایجاد ۱۲۹ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در قشم می شود.

سلیمان رنجبری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روستای پِی پُشت برای اجرای طرح تولید و تجهیز شناور ۷۰۰ تنی تسهیلاتی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال درخواست شد که منجر به اشتغالزایی برای ۹ نفر می شود.
وی ادامه داد: همچنین طرح ساخت سازه های آلومینیومی با درخواست تسهیلاتی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال ۱۶ فرصت شغلی در قشم ایجاد می کند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تسهیلات ۹ میلیارد ریالی برای راه اندازی تولیدی پوشاک طرح دیگری بود که با اجرایی شدن آن ۲۸ نفر مشغول به کار می شوند.
به گفته وی، طرح تجهیز سالن ورزشی ویژه بانوان نیز با تسهیلات ۱۲ میلیارد ریالی به تصویب کارگروهرسید تا امکان اشتغالزایی برای ۱۰ بانو فراهم شود.
رنجبری اظهار داشت: احداث تالار با ظرفیت پذیرایی از یک هزار مهمان در روستای توریان با تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال، طرح دیگری است که با اجرای آن، برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ تَن به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در این کارگروه ۹ طرح با اعتباری برابر با ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسید که با اجرای آن برای ۲۰۴ نفر شغل ایجاد می شود.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری تامین می شود.
کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی از تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری و بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و با هدف توسعه پایدار روستایی و اشتغالزایی در منطقه و تسهیل در دریافت وام های بانکی برای روستاییان آغاز به کار کرد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ