۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۴۹ طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در استان خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون ۳۴ شرکت تعاونی در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباس رکنی امروز (۱۱ شهریور) در دیدار کارکنان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: یکی از مسائل مهم وزارت تعاون علاوه بر تنظیم روابط کار و بحث اشتغال، بحث تعاون است و ۱۰ درصد اقتصاد کشور را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۳ تعاونی در بخش‌های مختلف استان با سرمایه ۳۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر فعالیت می کنند، افزود: در مجموع ۴۴۷ هزار و ۹۸ نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۱ درصد شرکت‌های تعاونی استان در بخش خدمات، ۳۰ درصد در بخش صنعت و ۱۷ درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.

رکنی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای امسال ۳۴ شرکت تعاونی در سطح استان خراسان جنوبی تشکیل شده است.

به گفته وی اولین راهبرد بحث تعاونی ترویج فرهنگ تعاون و آموزش است، گفت: هر ساله ۴ هزار نفر ساعت آموزش به مدیران بخش تعاونی ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به استان ابلاغ شده است که ۶ هزار و ۳۲۴ طرح در قالب یک هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند.

رکنی از معرفی ۲ هزار و ۳۰ طرح با مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان به بانک های عامل در استان خبر داد و بیان کرد: از مجموع این طرح‌ها تاکنون ۴۴۹ طرح با مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه هر هفته کارگروه اشتغال با حضور بانکهای عامل برای تعیین تکلیف طرح‌های اشتغال استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به معوقات کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: در قالب برگزاری جلسات کمیسیون کار و کارگری برای کارخانه سیمان باقران مقرر شده براساس جدول زمان‌بندی تا پایان سال معوقات کارگران پرداخت شود و از کارخانه کاشی نیلوفر نیز بازدید شده و تاکنون چندین بار علی‌الحساب پرداختی‌های به کارگران داشته‌اند.

منبع : خبرگزاری شبستان

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ