یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در قزوین پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان قزوین از پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در قزوین خبر داد.

حمیدرضا تبسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی وعشایری ۱۱ هزار و ۲۳۵ طرح در سامانه کارا ثبت نام کردند، که پس از بررسی طرح‌ها در کارگروه‌های شهرستانی واستانی یک هزار و ۱۶۱ طرح به بانک‌های عامل معرفی شدند.
به گفته وی از این میزان طرح معرفی شده به بانک ۳۲۹ طرح موفق به دریافت یک هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات شدند.
وی افزود: در راستای حمایت از نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی و بنیاد شهید وامور ایثارگران به ۸۵ طرح بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می‌شود گفت: بانک کشاورزی با پرداخت ۸۲۰ میلیارد ریال به ۲۰۴ و احد تولیدی رتبه اول را در پرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی به خود اختصاص داده است.
تبسمی اظهار داشت شهرستان بوئین زهرا با معرفی ۱۰۰ واحد تولیدی و دریافت ۳۷۷ میلیارد ریال بیشترین تسهیلات را در بین شهرستانهای استان دریافت کرده است است.
وی هدف از پرداخت این تسهیلات را حمایت از توسعه وایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: با این تسهیلات پیش بینی می‌شود ۱۶۳۰ شغل جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد شود.
وی رسته‌های اولویت دار بخش کشاورزی را کشت زعفران وگیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فراوری طیور و زنبور عسل- شیلات وآبزیان، کشت نهال و بذر، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی، بسته بندی میوه وسبزی و نان برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ