یک هزار میلیارد تومان برای کسب و کار سربازان اختصاص یافت

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: از محل تبصره ۱۶، یک هزارمیلیارد تومان برای ایجاد کسب و کار سربازانی که کارت مهارت دارند، اختصاص یافته است.

عبدالمجید دوراهکی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان دشتی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمام سربازانی که تا سال ۹۷، خدمت سربازی خود را به پایان رسانده و در یک حرفه کارت مهارت از این سازمان دریافت کرده اند، مشمول دریافت این تسهیلات ارزان قیمت اشتغال می شوند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه ای، متناسب با نیازهای جامعه اقدام به برگزاری دوره های حرفه آموزی برای اقشار مختلف از جمله سربازان وظیفه می کند تا زمینه اشتغال آنها پس از پایان دوره خدمت وظیفه سربازی فراهم شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: میزان این تسهیلات در سال جدید به ازاء هر فرد، تا ۱۵۰ میلیون تومان است که با مراجعه به سامانه سرباز ماهر به نشانی https://www.smaher.ir می تواند نام نویسی و مدارک مورد نیاز را بارگزاری کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۳۰ پرونده در این بخش تکمیل و از هفته آینده جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

دوراهکی از انعقاد تفاهم بین استانداری بوشهر، وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد و افزود: با توجه به نیاز صنعت استان به افراد دارای مهارت در رشته هایی مانند جوشکاری، ابزار دقیق، لوله کشی و برق صنعتی، مبنای آموزش های ما متناسب با این تفاهم نامه در این رشته هاست و پیش بینی می کنیم بتوانیم یک هزار نفر در استان در این بخش آموزش و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.

وی با اعلام این که ۷۵۰ مهارت در کارگاه‌های فنی حرفه ای استان بوشهر آموزش داده می شود، یادآور شد: بررسی ها و پایش های میدانی ما نشان می دهد که حدود ۸۴ درصد از افرادی که از طریق این سازمان در استان بوشهر، مهارت دیده اند، جذب بازار کار شده اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: از این میزان، حدود ۶۴ درصد در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مابقی در سایر بخش ها و خوداشتغالی مشغول به کار شده اند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ