گسترش دانشگاه فرهنگیان راه حل بحران کمبود نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش

۶ نظر
خبرگزاری خانه ملت: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون‌های استخدامی برای جذب نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش را روش صحیحی برای جبران کمبود معلم نمی‌داند. علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص سرعت گرفتن شیب بازنشستگی فرهنگیان در آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه طی ۷ تا ۸ سال آینده حدود ۴۰۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور بازنشسته می شوند با چالشی جدی در آموزش و پرورش روبرو خواهیم شد؛ لذا اگر برای آن از هم‌اینک چاره‌اندیشی نشود معضلات جدی به وجود می‌آید. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برنامه منظم و مدونی در رابطه به جایگزینی نیروی جدید به مجلس داده نشده، به همین دلیل این موضوع به دغدغه جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مبدل شده است. وی با اشاره به جلسات برگزار شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش، اضافه کرد: اگر چه جلسات متعددی در این رابطه با مسئولان امر برگزار شده، اما هنوز برنامه آنها برای عبور از این معضل مشخص نیست. سلیمی با بیان اینکه تعداد ورودی‌های کنونی آموزش و پرورش نمی‌تواند جبران‌کننده این خلا باشد، اضافه کرد: آموزش و پرورش برای جذب نیرو با خلا قانونی روبرو نیست و این وزارتخانه می‌تواند با گسترش دانشگاه فرهنگیان به جذب تعداد بیشتری نیرو اقدام کند. عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای آموزش و پرورش باید با رویکرد تعهد، تخصص علمی و آگاهی به فوت و فن تدریس استخدام شوند، ادامه داد: متاسفانه اراده جدی در آموزش و پرورش برای حل این مشکل دیده نمی‌شود. از آنجا که دانشگاه فرهنگیان در جذب نیرو موفق نبوده، آموزش و پرورش سعی دارد از طریق آزمون استخدامی این خسران را جبران کند.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای گسترش دانشگاه فرهنگیان راه حل بحران کمبود نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش

  • ص
    صنم
    ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۳
    یعنی مسئولین مطمئنن راه حل جبران کمبود معلمی افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیانه؟پس تکلیف این همه جوون بیکاری که تو دوره خودشون دانشگاه فرهنگیان نبود چی میشه؟بهتر نیست اول اینارو استخدام کنن بعد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان رو زیاد کنن؟یعنی اینو هیچ مسئولی نیست که بگه؟این که خیلی ساده هست.
    • ا
      امنه
      ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۰۶
      باسلام.اونایی که قبول شدن راهنمایی کنن واسه اموزگارابتدایی چی بخونیم
      • ب
        بیتا
        ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹
        روانشناسی تربیتی سیف.. رشد لورا برک...فنون تدریس شعبانی...فلسفه شریعتمداری...سنجش سیف
      • ب
        بیتا
        ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
        سلام دوستان من کتاب سنجش و ارزشیابی پوران پژوهش رو میخاستم بخرم روی جلدش نوشته روانسنجی میخاستم ببینم همینه یا ن....کسایی ک داشتن لطفا جواب بدن بخرمش یا ن
        • ا
          امنه
          ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۰۷
          بله روانسنجی همونه
        • م
          محمد
          ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
          با سلام و عرض احترام...
          سازمان نهضت سوادآموزی بهترین و کارآمدترین نیرو را تربیت و پرورش داده از این نیروها نیز میتوانید استفاده کنید...
          ارادتمند شما ...رحمانی آموزش دهنده نهضت سوادآموزی

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ