کمیته امداد ۲۹ هزار شغل ایجاد کرد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد تا نیمه نخست امسال برای نزدیک به ۲۹ هزار مددجوی زیرپوشش شغل ایجاد کرده است.

حجت الله عبدالملکی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان، با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی اشتغالزایی مددجویان در این نهاد، افزود: کمیته امداد برای ۳۸ هزار و ۲۴۳ مددجو در مدت مشابه سال گذشته اشتغالزایی کرده بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: مشکلات اقتصادی موجود، کاهش رغبت مددجویان، ناهمخوانی تسهیلات با شرایط اقتصادی و تورم و افزایش طرح اشتغال پایدار روستایی از مهم ترین عوامل
افت و کاهش اشتغالزایی این افراد در سال جاری است.
وی گفت: بخش خدمات با ۵۰ درصد، دامپروری با ۳۲ درصد، صنایع دستی با هشت درصد، کشاورزی با ۶ درصد و صنعت و معدن با چهار درصد عمده حوزه های ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در شش ماه اول سال ۹۷ بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: اعتبار اشتغال سال ۹۷ به میزان ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال شامل تسهیلات بانکی قرص الحسنه با ۱۴ هزار میلیارد ریال، تسهیلات روستایی با ۲۵ هزار میلیارد ریال و از محل کمک های کمیته امداد شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیارد ریال برای مهارت آموزی و کاریابی مددجویان پیش بینی شده است، گفت: مددجویان این نهاد از طریق سازمان فنی و حرفه ای مهارت های لازم را به منظور کارآفرینی و ایجاد شغل کسب می کنند و در شش ماه نخست سال جاری، ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر مهارت های لازم را کسب کردند.
به گفته وی، اکنون ۴۲ درصد از برنامه های سال جاری مهارت آموزی مددجویان محقق شده است.
معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: ۲۹۵ هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در سال ۹۶ آموزش های لازم را در سازمان فنی و حرفه ای کسب کردند.
وی با بیان این که ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۹۶ از طریق مراکز کاریابی، مشغول به فعالیت شدند، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، سه هزار و ۷۰۰ مددجو از طریق کاریابی مشغول به کار شدند‌.
عبدالملکی یادآورشد: ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافت که از این میزان ایجاد ۱۰۰ هزار شغل با رقم اعتباری ۲۵ هزار میلیارد ریال به عهده کمیته امداد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با هدف برسی طرح های حوزه اشتغال به استان سمنان سفر کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ