کمیته امداد زنجان برای استخدام مددجویانش تسهیلات می دهد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از ارائه تسهیلات و بسته های تشویقی به کارفرمایان و بنگاههای تولیدی در صورت بکارگیری و استخدام مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته که این بسته‌ها برای تعامل با کارفرمایان شرکت‌ها و کارگاه‌ها باهدف ایجاد انگیزه برای بکارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای ۲ سال در نظر گرفته ‌شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس کمیته امداد تسهیلات ویژه‌ای را برای کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را استخدام کند تعیین کرده و به ازای استخدام هر مددجو (حداکثر پنج نفر) ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) با کارمزد چهار درصد به کارفرما پرداخت می‌کند.
این مسئول ادامه داد: ارائه خدمات آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مهارتی به جامعه هدف تحت حمایت از جمله اقدامات این نهاد است که طبق برنامه مدونی انجام می گیرد.
وی بیان کرد: افزایش سطح دانش فنی و مهارتی افراد و آمادگی مددجویان برای ورود به بازار کار یکی از اهداف ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط این نهاد قرار دارد و هزینه آموزش مددجویان تحت حمایت به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
صفری تاکید کرد: کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند تسهیلات پرداخت می کند طبق این طرح کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌توانند از تسهیلاتی که به جامعه هدف این نهاد پرداخت می‌شود بهره‌مند شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطر نشان کرد:ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به خودکفایی و توانمندی جامعه هدف از اهداف مهم کمیته امداد است.
به گفته وی،راهبرد اصلی این نهاد با ارائه خدمات تخصصی مددکاری ایجاد اشتغال و استقلال فکری ، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲۴ هزار و ۶۴۷ خانوار با جمعیت ۴۲ هزار و ۳۷۳ نفر از خدمات مستمر و غیر ستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد ۱۳هزار زن سرپرست خانوار، ۱۸ هزار سالمند، سه هزار و ۴۵۳ دانشجو و دانش ‌آموز و ۶۵۹ بیمار خاص و سرطانی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ