کمبود ۳۹۰۰ نیروی آموزگار در مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حال حاضر با کمبود سه هزار و ۹۰۰ نیروی آموزگار روبرو است و تا پایان سال جاری نیز یک هزار نفر از معلمان استان بازنشسته می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فولادوند عصر شنبه با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید نظارت دقیق از سوی بازرسان آموزش و پرورش در استان مدنظر قرار گرفته تا از هرگونه تخلف در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری شود و چنانچه در مدارس هیات امنایی هزینه ای دریافت می شود به منظور برگزاری کلاس های فوق برنامه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در حال حاضر در کل کشور با کمبود معلم روبرو هستیم که در سال های آتی این کمبود بیشتر خواهد شد و در استان مرکزی نیز این مشکل وجود دارد، به طوری که هم اکنون سه هزار و ۹۰۰ نیروی آموزگار در استان کم داریم.
فولادوند بیان کرد: برمبنای برآورد صورت گرفته، تا پایان سال جاری یک هزار معلم از بدنه آموزش و پرورش استان به علت بازنشستگی جدا می شوند که خود عاملی برای کمبود نیرو در این حوزه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هزینه های دریافتی مدارس غیرانتفاعی خاطرنشان ساخت: برای هزینه های دریافتی این مدارس سقف معین شده و چنانچه مدرسه ای به منظور برگزاری کلاس های فوق برنامه بیشتر، قصد دریافت هزینه بالاتری داشته باشد باید حتما با آموزش و پرورش استان هماهنگی به عمل آورد.
وی تصریح کرد: امسال در زمینه سرویس مدارس نیز از سوی آموزش و پرورش استان نظارت دقیق صورت می گیرد، اما خانواده ها بدانند که آموزش و پرورش فقط در مقابل سرویس های تحت نظارت خود پاسخگو است و در رابطه با سایر سرویس ها مسئولیتی بر عهده این اداره نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ