کمبود ۲۵۸ کلاس درس در هنرستان های مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر ۲۵۸ کلاس درس، ۲۰ هزار کارگاه و نیروی ماهر در رشته های هنرستان کمبود داریم.


به گزارش خبرنگار مهر، عسگری نیکزاد پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری آموزش‌وپرورش به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ۲۵۸ کلاس درس، ۲۰ هزار کارگاه و نیروی متخصص و ماهر در رشته‌های هنرستانی داریم.
وی بابیان اینکه بسیاری از تجهیزات هنرستان‌ها بسیار فرسوده هستند، افزود: با توجه به رشته‌های جدید که منطبق با علم روز است کارگاه‌هایی ایجاد نشده است درحالی‌که همه کشورها به سمت تکنولوژی و مدیریت پیش می‌رود اما متاسفاته ما در این بخش با مشکل مواجه هستیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران ادامه داد: درسال تحصیلی آینده پایه دوازدهم به پایه تحصیلی افزوده می‌شود و هنرستان‌های نیز سه‌ساله می‌شوند درحالی‌که قدمت کارگاه‌های ما بیش از ۴۵ سال است که باید این مشکلات را برطرف شود.
نیکزاد به توسعه کمی مدارس پژوهش محور از ۲۰۰ به ۴۰۰ رسیده است، خاطرنشان کرد: در پنجمین جشنواره جابربن حیان ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دران شرکت کردند و ۴۶ هزار طرح ارسال‌شده است.
وی افزود: اولین دوره المپیاد کارآفرینی با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و پارک علم و فناوری برگزار و ۱۵ نفر از هنرجو به ارائه ایده و طرح‌های خود پرداختند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند، گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۵۰۰ نفر به نیروهای ما افزوده‌شده است و ۱۸۱ نفر نیز در سال جاری جذب می‌شوند.
نیکزاد بابیان اینکه ۵۴ درصد از نیروهای آموزش‌وپرورش را بانوان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: ۱۷۰۰ نفر در سال جاری بازنشسته می‌شوند که برای سال‌های آتی با کمبود نیرو مواجه هستیم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ