کمبود ۱۶ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اصفهان

۴ نظر

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش اصفهان ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو دارد و باید با استفاده از ردیف استخدامی ماده ۲۸ و استفاده از ظرفیتهای دانشگاه فرهنگیان این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اعتدادی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تحصیل فرزندان از حقوق شهروندی آنهاست و همه باید به هم کمک کنیم تا بزرگترین دستگاه اجرایی کشور به اهدافش که همانا آموزش و پرورش است دست یابد.
وی افزود: خانواده‌ها باید در این زمینه از حقوق خود و فرزندانشان آگاه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیش ثبت نام کتب درسی از یک ماه گذشته آغاز شده است، ابراز داشت: بالغ بر ۴۷ هزار و ۹۴۹ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته فارغ‌التحصیل شدند و امسال ۶۴ هزار نفر آماده رفتن به کلاس اول هستند.
وی با اشاره به سامانه سناد بیان داشت: ثبت نام در مدارس شاهد و در تاریخ‌های مشخص شده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.
اعتدادی اضافه کرد: جامعه هدف مدارس شاهد را فرزندان خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزاده و مابقی فرهنگیان و خانواده‌هایی هستند که شرایط ورود به این مدارس را دارند.
هرگونه دریافت هزینه در هنگام ثبت نام با کسب رضایت والدین همراه است
وی با اشاره به کمک‌های اختیاری والدین به مدارس تصریح کرد: هرگونه دریافت هزینه در هنگام ثبت نام با کسب رضایت والدین همراه است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه وجود دارد گفت: سهمیه هر مدرسه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته ملی تعیین می‌شود و مسئولان استانی در این خصوص نقشی ندارند.
وی با اشاره به کسری نیرو در آموزش و پرورش ابراز داشت: سال گذشته با کسری نیرو مواجه بودیم که موضوع را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان رساندیم و با بکارگیری از نیروهای بازنشسته سال گذشته را گذراندیم.
اعتدادی با اعلام کمبود ۱۶ هزار نیرو در آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ردیف استخدامی ماده ۲۸ و استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان این کمبود را جبران کنیم.
در هنگام ثبت نام در مقطع ابتدایی هیچ گونه آزمون ورودی برگزار نخواهد شد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ثبت نام در دوره ابتدایی مدارس صرفاً در «محدوده ثبت نام» صورت می‌گیرد، ابراز داشت: امسال متولدین نیمه دوم سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ در مقطع اول ابتدایی ثبت نام می‌شوند که هیچ گونه آزمون ورودی برای ورود به این مقطع نخواهیم داشت.
شهین جوانی ادامه داد: در هنگام ثبت نام دانش آموزان به مراکز سنجش ارجاع داده می‌شوند، در پایگاه‌های سنجش اقدامات اولیه در موارد جسمانی و روانی کودکان صورت خواهد گرفت که چنانچه نوآموزی نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.
وی افزود: پس از انجام معاینات پزشکی ثبت نام قطعی دانش‌آموز به همراه فرم کارت واکسیناسیون و پرونده بهداشتی انجام خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع سنجش نوآموزان و ثبت آن در پایگاه سناد اظهار داشت: امسال تمام نوآموزان در مقطع پیش دبستانی با ثبت نام در سامانه «سناد» از سنجش زودهنگام بهره مند خواهند شد که حق مسلم فرزندان ماست و با شناسایی زودهنگام اختلال کودکان مداخله لازم صورت می‌گیرد تا کودکان با توانمندی بیشتر آماده ورود به مقطع اول ابتدایی شوند.
وی با تاکید بر موضوع انسداد مبادی بی سوادی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری تمام سازمان‌ها دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند یا از تحصیل بازمانده‌اند شناسایی شوند.
جوانی اضافه کرد: موضوع انسداد مبادی بی سوادی از اهم برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.
وی با اشاره به چهار هزار و ۸۰۴ دانش‌آموز جامانده از تحصیل گفت: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان اصفهان شناسایی شدند که طی فرایندی در روزهای گذشته ۱۸۲ نفر از آنها در سامانه سناد ثبت نام شدند و دو هزار و ۷۲۴ نفر از آنها هیچ سابقه‌ای در سامانه سناد نداشتند، یک هزار و ۸۹۸ نفر از آنها نیز در سامانه سناد ثبت نام کرده اما برای تحصیل اقدامی نکرده بودند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای کمبود ۱۶ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان اصفهان

  • ع
    علی
    ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
    وقتی اصفهان 16 هزار نیرو کمبود داره، شاید 80 هزار نفر تهران، 10 هزار فارس، 10 هزار جمیع خراسان، 10 هزار جمیع آذربایجان، 10 هزار جمع سیستان و کرمان و یزد، 10 هزار سمنان و مرکزی و قم، 10 هزار، 10 هزار ایلام و خوزستان، ... کمبود نیرو داشته باشن و یعنی بیش از 200 هزار نفر کمبود نیرو! بابا پیر شدیم، اینم کار واسه جوونها و اونها هم ازدواج می کنن و نرخ جمعیت هم جوون می مونه و هم حقوقشون رو واسه ساخت و ساز مسکن و خرید کالاهای تولید ملی هزینه می کنن و اقتصاد رونق میگیر، به شیر پاکی که خوردید ما رو استخدام کنید دیگه!
    • م
      مینا
      ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
      علی برکه‌ الله.... امسال کمتر از پارسال نیست صلوات....
      ایشالا دبیری‌ها رو بیشتر بردارن از ماده 28
      • ژ
        ژئوفیزیک لرزه شناسی
        ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۶
        ایشالا. مخصوصا دبیری جغرافیا و فیزیک که واقعا مظلوم اند.
        • ج
          جغرافیا
          ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۰۰:۲۳
          انشاءالله به حق شهید ماه مبارک رمضان

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ