کمبود ۱۵۰۰ معلم در قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ۵۰ درصد احداثات آموزشی استان قم توسط خیرین انجام می‌شود، عنوان کرد: بالاترین تراکم و کمترین فضای آموزشی در قم وجود داشت که نزدیک به ۱۴۹ مدرسه در استان قم طی چهارسال احداث و مقاوم سازی شده است و رتبه کشوری قم در این بخش از ۳۲ به ۲۶ ارتقا یافته است.


به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید شیخ الاسلام امروز در نشست شورای اداری استان قم گفت: در سال تحصیلی(۹۶-۹۷) ۲۴۲ هزار دانش آموزش داشته‌ایم و برآورد مهرماه امسال ۲۵۰ هزار نفر خواهند بود.
وی افزود: ۲۳ هزار همکار آموزش و پرورش داریم که ۸ هزار نفر نیز بازنشسته شدند؛ باید گفت که در استان قم نزدیک به ۱۵۰۰ معلم کسری وجود دارد و اکثر معلمان با تجربه قم در شرف بازنشستگی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: بیش از ۱۴۰۰ واحد آموزشی در قم وجود دارد؛ ۹۷ درصد دانش آموزان در استان، در شهر قم مشغول به تحصیل هستند که این آمار در کل کشور منحصر به فرد است؛ امروز در مناطق مختلف کمتر از ۷ هزار دانش آموز حضور دارند.
رتبه آخر کشور درکسری فضای آموزشی برای قم
شیخ الاسلام تصریح کرد: استان‌هایی که آمار دانش آموزان آنها حتی ۳۰ هزار نفر از قم بیشتر باشند ولی دارای ۳۰ تا ۴۰ منطقه هستند و تراکم دانش آموزی پراکنده است؛ متاسفانه در کسری فضای آموزشی رتبه آخر کشور را داشتیم؛ یعنی بالاترین تراکم و کمترین فضای آموزشی در قم وجود داشت که با تلاش گسترده مدیران عالی استان نزدیک به ۱۴۹ مدرسه در استان قم در این چهارسال احداث و مقاوم سازی شده است؛ خوشبختانه این رتبه امروز از ۳۲ به ۲۶ ارتقا یافته است.
کسری ۱۰۰ مدرسه در قم
وی اظهار کرد: امروزه ۱۰۰ مدرسه کسری در قم وجود دارد که در مناطق پردیسان و روبروی بوستان علوی و شهرک ایثار بیش از مناطق دیگر به چشم می خورد؛ سایت شهرک قدس در سال گذشته راه اندازی شده است که اگر این اتفاق در سال گذشته رخ نمی داد امسال مشکلات بسیاری داشتیم؛ این سایت شامل سه مدرسه و استخر و سالن ورزشی است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ