کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش مبارکه

مدیر آموزش و پرورش مبارکه کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکلات این مدیریت دانست وگفت: در مقطع ابتدایی ۲۰۰ نفر و متوسطه اول و دوم ۱۵۰ نفر نیروی انسانی کمبود داریم و تامین نیروی جوان و متخصص مهم‌ترین چالش ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید باقری مدیر آموزش و پرورش مبارکه امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان مبارکه ۲۶ هزار نفر دانش‌آموز در ۲۲۰ مدرسه شامل ۱۱۱ دبستان، ۵۴ دبیرستان متوسطه اول و ۵۵ دبیرستان متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با توجه به خانواده ۳ هزار نفر فرهنگی شهرستان ، افزود :شمار همکاران فرهنگی شاغل یک هزار و ۵۰۰ نفر و همکاران بازنشسته یک هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۵ درصد همکاران فوق‌لیسانس ، ۶۵ درصد لیسانس و ۲۰ درصد فوق‌دیپلم هستند و هرچه بتوانیم مدرک همکاران را ارتقا دهیم ، برای این نهاد شایسته‌تر است.

مدیر آموزش و پرورش مبارکه در ادامه بیان داشت: در مدارس شهرستان بالغ‌بر ۳۰ نفر مشاور تحصیلی ، ۴۵ نفر مربی تربیت‌بدنی و ۱۸ نفر مراقب سلامت داریم ولی یکی از مهم‌ترین مشکلات ما، کمبود نیروی انسانی است که در مقطع ابتدایی ۲۰۰ نفر و متوسطه اول و دوم ۱۵۰ نفر نیروی انسانی کمبود داریم و تامین نیروی جوان و متخصص مهم‌ترین چالش روبروی ماست.

باقری با توجه به تامین نیروهای کمبودی آموزش‌ و پرورش ، افزود : این چالش را از طریق نیروی‌های بازنشسته و نیروی خرید خدماتی جبران کردیم و امیدواریم از بخش دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش‌ و پرورش بتوانیم کمبود نیروی انسانی را تامین کنیم.

وی با توجه به مشکل کمبود اعتبارت مالی اداره آموزش و پرورش ، مطرح کرد : بعضی از مدارس شهرستان مبارکه واقعاً دچار فرسودگی شده و این‌ یک مشکل جدی است و با بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌دهند نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

مدیر آموزش‌ و پرورش مبارکه در ادامه عنوان کرد: اگر بخواهیم در کشوری دانشگاه متعالی داشته باشیم ، باید مدرسه و آموزش پرورش متعالی داشته باشیم و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

باقری در ادامه بابیان اینکه باید از تمامی ظرفیت انسانی موجود در آموزش‌ و پرورش استفاده کنیم، افزود: نیروی‌های موجود در اداره آموزش‌ و پرورش باید دارای دو ویژگی تعهد و تخصص باشند و این مساله مهمی است.

وی در ادامه با توجه به بحث‌های آموزش مهارت‌های زندگی که در بخشنامه جدید به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شده است ، افزود : این مهارت‌ها شامل خودآگاهی و تصمیم‌گیری و شیوه حل مساله است که در مقطع ابتدایی و در دوره‌های متوسطه اول بحث کارآفرینی در حال اجرا است.

مدیر آموزش‌ و پرورش مبارکه در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس ، افزود : سند ۲۰۳۰ یک سری نقاط مثبت و یک سری نقاط منفی دارد ولی ما تا به این لحظه هیچ بخشنامه‌ای در خصوص اجرای این سند در مدارس نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

باقری در ادامه بابیان اینکه مهم‌ترین محور ما اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش است ، افزود : بچه‌هایی که به سن بلوغ می‌رسند نیاز است بحث‌های آموزشی تربیت جنسی را در زمینه مهارت زندگی آموزش ببینند.

وی در آخر بابیان اینکه خانه معلم شهرستان پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است ، افزود: خانه معلم شهرستان مبارکه یکی از دغدغه‌های شهرستان است و صحبت‌هایی با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شده است که در حال تکمیل این طرح هستیم.

در پایان اصحاب رسانه از نمایشگاه هفته پژوهش که محصولات ساخته‌شده دانش آموزان مبارکه بود دیدند کردند.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ