کمبود نیروی انسانی در مدارس استان بوشهر

۱ نظر

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس استان، گفت: هیچ کلاسی تعطیل نمی‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، ناصر غلامی ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار داشت: برنامه ریزی در منابع انسانی و یا هر برنامه ریزی دلیلش منابع محدود و نیازهای نامحدود است.
وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش هم این معضل گریبان‌گیر ما است و مربوط به امسال نیست بلکه سنوات گذشته نیز وجود داشته است به هرحال ردیف‌های استخدامی ردیف های محدودی هستند ولی حدود این سه سال که من و همکارانم حضور داشته‌ایم و برنامه ریزی هایی که انجام گرفته استان بوشهر جزو استان‌هایی است که در صدر گرفتن ردیف استخدامی قرار دارد.
وی افزود: در آزمون استخدامی ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ از ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر، ۵۳۰ نفر را استان بوشهر به خود اختصاص داده است که در حال حاضر مصاحبه آنها در حال برگزاری است که ردیفی قابل توجه به شمار می‌آید ولی متاسفانه ۱۲۴ کد شغل ما خالی مانده است و به این دلیل است که یا نمره آزمون شرکت کنندگان پایین بوده یا کسی ثبت نام نکرده است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: این ۱۲۴ کد رشته تقریبا ۲۵۰ نفر نیرو را شامل می شود و تلاش می‌کنیم که ردیف های دیگر را هم با تعدیل نمره یا با جابه‌جایی کد شغل ها از سوی سازمان مدیریت استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش حل کنیم و امیدواریم این نیروها تا مهر ماه وارد آموزش و پرورش شوند.
وی یادآور شد: ۹۴۵ ردیف استانی برای دانشگاه پردیس فرهنگیان بوشهر که دانش آموزان در حال حاضر در حال انتخاب رشته اند داریم. ۹۴۵ ردیف از مجموع ۲۵ هزار ردیف کشوری متعلق به استان بوشهر است که ردیف قابل توجهی برای استان به حساب می آید. زمان انتخاب رشته تا ۲۰ مرداد ماه است.
غلامی بیان داشت: احتیاج به اطلاع رسانی خوبی دارد تا دانش آموزان از آن بهره‌مند شوند و آموزش و پرورش را انتخاب کنند به هر صورت این انتخاب باعث اشتغال زائی، رفع کمبود معلم، پر شدن ردیف استانی و تضمینی برای اشتغال است مانند تربیت معلم قدیم که الان به پردیس تبدیل شده است.
وی گفت: ردیفی که در آزمون استخدامی به گناوه اختصاص داده شده است ۴۳ نفر است که در حال حاضر مراحل مصاحبه آن سپری می شود همچنین تعهد دبیری در دانشگاه پردیس فرهنگیان از ۹۴۵ ردیف استانی ۶۵ ردیف به دانش آموزانی که شرایط انتخاب رشته را حائز شده‌اند اختصاص داده شده است که ۲۲ زن و ۴۳ مرد را شامل می شود ولی قطب گناوه، دیلم و ریگ باعث شده که دانش آموزان گناوه ای بتوانند ۲۰ ردیف بندر ریگ و ۴۷ ردیف دیلم را نیز انتخاب کنند و مجموعاً دانش آموزان گناوه ۱۳۲ شانس قبولی برای حضور در دانشگاه پردیس را دارند که این رقم در مجموع ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر تصریح کرد: با اطلاع رسانی باید انتخاب سهمیه را به اطلاع دانش آموزان برسانیم و هدف از این کار پر شدن سهمیه ها است چرا که این سهمیه ها به آسانی به دست نمی آید و این ردیف‌ها حاصل تلاش برنامه‌ای، حمایت‌ها، سازماندهی‌های صحیح، ابلاغ های درست و فعالیت های شما در نیروی انسانی است که باعث می‌شود ما بتوانیم در وزارتخانه از حق خود دفاع کنیم و سهمیه و ردیف‌های خوبی برای استان بگیریم و قطعاً اگر سازماندهی نیروی انسانی یک سازماندهی برنامه محور در مناطق آموزشی ما نباشد نمی‌توانیم این سهمیه را در کشور به دست آوریم.
غلامی افزود: قصد حذف هیچ نیرویی و حذف هیچ فعالیت آموزشی و پرورشی را نداریم و با توجه به وضعیت فعلی نیروهای درون داد موجود در اختیار شما قرار گرفته است طبیعی است که نتوانیم پاسخ به نیازهای فعالیت های آموزشی بر اساس نیروهای موجود دهیم ولی می توانیم از همین نیروها استفاده بیشتری ببریم.
وی اظهار داشت: تامین معلم کلاس شرط اول و مهم ما است و بعد از معلم مدیر مدرسه در اولویت قرار می گیرد و بقیه فعالیت های مدرسه تابع این دو شرط هستند که اگر کامل شد هر طور که تصمیم گرفتید در منطقه نیروها را تقسیم کنید.
غلامی گفت: چالش تربیتی و آموزشی ایجاد نخواهیم کرد. ماموریت همه ما پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی و دسترسی به آموزش آسان است این دو موضوع محور اصلی کار ما است و به یقین هیچ کلاسی را تعطیل نخواهیم کرد و همچنین هیچ کلاسی را خارج از عرف ادغام نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد که به نتیجه ایده ال برسیم.
نگرانی برای مدارس نداریم
اسکندر احمدی مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: مشکلات، نقاط ضعف و قوت در همه جا وجود دارد و شهرستان گناوه نیز از این جریان مستثنی نیست و امسال با توجه به افزایش تعداد کلاس خصوصا در دبیرستان دوره اول عمده مشکل و کمبود ما در دروس معارف، ادبیات فارسی و علوم تجربی است.
وی افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت شهرستان و همچنین کمک استان در تلاش هستیم این کمبودها برطرف شود و با شروع سال تحصیلی انشااله کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش گناوه اظهار داشت: اولویت ما در مرحله اول کلاس درس است و جای هیچ نگرانی برای مدارس امسال وجود ندارد و مانند سال گذشته با کمترین تغییرات به کار خود ادامه می‌دهیم.
احمدی تصریح کرد: به دنبال حذف پست یا شغلی نیستیم و فقط نیاز به همراهی و همدلی همه همکاران داریم که بتوانیم سال خوبی را شروع کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای کمبود نیروی انسانی در مدارس استان بوشهر

  • م
    محمد علی
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۶
    سلام یعنی واقعا از مهر میرن سرکار 🤔

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ