کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات آموزش و پرورش است و از سویی دیگر خراسان جنوبی در زمینه فضای آموزشی نیز به ۴۲۶ کلاس درس نیاز دارد که بخش عمده این نیاز در مرکز استان احساس می‌شود.


به گزارش بازارکار به نقل از به نقل از ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، امروز ۱۵ اردیبهشت، در شورای اداری استان با گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش در کشور و همچنین در خراسان‌جنوبی اجرایی شدن مفاد سند تحول آموزش و پرورش است.
وی افزود: در حوزه موضوع مدرسه محوری در سند تحول آموزش و پرورش برنامه‌هایی همچون اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در مدرسه، نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس و ارتقا شایستگی‌ها و استقرار گام اول شایسته‌سالاری مدیران واحدهای آموزشی پیگیری می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: ارتقا بهره‌وری منابع انسانی در سند تحول آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و تحول در محتوا و متن برنامه‌های آموزشی و گسترش مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان از اولویت‌های نظام آموزش و پرورش است.
واقعی ادامه داد: گسترش مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش با توسعه مهارت‌آموزی پایه دانش آموزان، توسعه آموزش مهارت‌های زندگی و تغییر ماهیت تکالیف منزل دانش‌آموزان از آموزشی به مهارتی محقق خواهد شد.
وی افزود: در سال جاری در هفته معلم از ۹۵ معلم کشوری، ۲۹ معلم استانی و یک معلم کشوری خراسان‌جنوبی تجلیل شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی دو هزار و ۷۴۹ آموزشگاه و ۹ هزار و۴۸۲ کلاس درس دایر است، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات آموزش و پرورش است و از سویی دیگر خراسان جنوبی در زمینه فضای آموزشی نیز به ۴۲۶ کلاس درس نیاز دارد که بخش عمده این نیاز در مرکز استان احساس می‌شود.
محمدرضا قرائی، رییس شورای اسلامی قاین نیز در این جلسه از نگاه خوب استاندار به شهرستان‌های استان تشکر کرد.
وی سفرهای شهرستانی استاندار را باعث امیدآفرینی در مردم دانست و افزود: چه خوب است که مدیران استان نیز از این نوع مدیریت درس بگیرند.
رییس شورای اسلامی قاین با اشاره به عقب ماندگی استان، تصریح کرد: باید معضلات استان شناسایی و برای رفع آن چاره اندیشیده شود.
قرائی با بیان اینکه مطالبه گری مردم استان کم است، یادآور شد: همه باید با همدلی و همگرایی و وفاق برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ