کمبود معلم در استان بوشهر

۴ نظر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کمبود معلم در استان بوشهر گفت: معلمان حق‌التدریسی جذب می‌شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی عصر سه‌شنبه در جمع معلمان حق التدریس بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای حدود هزار و ۵۰ معلم حق التدریس است که با توجه به کمبود نیروی انسانی در سال‌های آتی خواهان جذب همه این معلمان حق التدریس هستیم.
وی با بیان اینکه در مدارس و کار آموزشی هیچ تفاوتی بین معلمان حق التدریس و رسمی وجود ندارد افزود: معلمان حق التدریس همچون معلمان رسمی لباس مقدس معلمی بر تن دارند و در جبهه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند.
حسینی با اشاره به اینکه پیگیری وزارت آموزش و پرورش و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث معلمان حق التدریس باعث پیشبرد و برونداد مثبت شده است افزود: تلاش آموزش و پرورش متاثر از نگاه دولت به جذب نیروی حق التدریس است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به تکلیف و پیگیری مسئولان استانی در قبال تعهد و دلسوزی معلمان حق التدریس اشاره کرد و یادآور شد: استان به خدمت، تخصص و تعهد معلمان حق التدریس نیاز دارد و در همین راستا استاندار و نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان با جدیت پیگیر تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هستند.
لزوم انگیزه دادن به معلمان
حسینی با تاکید بر اینکه حضور معلمان حق التدریس با اطمینان و آرامش در کلاس‌های درس باعث تحقق اهداف تربیتی فرزندان این مرزبوم است، افزود: تلاش معلمان بدون شک محصول انگیزه است و باید انگیزه لازم برای این گروه از معلمان زحمتکش تامین شود.
وی توجه مجلس و دولت در طی سه سال اخیر به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: طبق برنامه ششم و تا پایان سال ۱۴۰۰ دولت موظف است همکاران حق التدریس را به صورت پیمانی یا رسمی طبق مجوز سازمان اداری و استخدامی جذب کند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بخشنامه‌ای از طرف وزارت آموزش و پرورش در راستای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس به استان‌ها ابلاغ نشده است، تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که تعدادی از همکاران حق التدریس در طی این دو سال جذب خواهند شد که برای پذیرش آن یک آزمون مدنظر است و قبولی در این آزمون شرط لازم خواهد بود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای کمبود معلم در استان بوشهر

  • ح
    حسین
    ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳
    سلام
    با جذب معلمان حق التدریسی کمبود معلم رفع می‌شود ؟!
    اینها که مشغول به کار هستند فقط حقوقشان کم است، جذبشان کنید دو برابر کار نمیکنند که کمبود معلم جبران شود.
    • آ
      آقایی
      ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
      دقیقا...
      • ت
        توکلت علی الله
        ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
        افرین.کاملا منطقی
        • س
          سپهر 🌵
          ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
          سلام. منظور از جذب اینه به همه حق التدریسی ها کلاس داده میشه، چون اگه نیروی مازاد داشته باشه استانی اون سال از حق التدریسی ها استفاده نمیکنن

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ