کسب و کارهای نوین ظرفیت های مناسب برای اشتغال بانوان هستند

کسب و کارهای نوین ظرفیت های مناسب برای اشتغال بانوان هستند

به گزارش ایرنا، مریم شادی وند روز سه شنبه در رونمایی از طرح های برنامه نویسی پایتون و تسهیل گری و توانمندسازی کسب و کار ویژه بانوان اظهار داشت: نسل جوان و افراد جویای کار نیازمند مهارت آموزی و آشنایی با سبک های نوین کسب و کار و درآمد زایی در قالب پروژه های دانش بنیان هستند.
وی افزود: باید برای تغییر نگرش زنان و دختران در خصوص اشتغال و هم آشناسازی آنها با مهارت های کارآفرینی جدید و کسب و کارهای دانش بنیان کوتاهی تلاش های مضاعفی صورت بگیرد.
به گفته شادی وند بیش از ۵۰ درصد دانشگاهیان را زنان و دختران تشکیل می دهند این افراد بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه متقاضی بیش از ۵۰ درصد فرصت های شغلی جامعه هستند.
وی یادآور شد: باید زاویه نگاه جامعه و مسئولان به مقوله اشتغال تغییر کند واین نگرش اشتباه که اشتغال یک فارغ التحصیل دانشگاهی صرفا باید استخدام در دستگاه های دولتی باشد تغییر کرده و مهارت های کسب و کار نوین به افراد جویای شغل معرفی و زمینه فعالیت آنها در این حرفه ها فراهم شود.
وی در مورد این دو طرح نیز توضیح داد: طرح های برنامه نویسی پایتون و تسهیل گری و توانمندسازی کسب و کار ویژه بانوان با همکاری دفتر امور بانوان وخانواده و پارک علم و فناوری وبا هدف آموزش و ترغیب دختران فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار برای ورود به کسب و کارهای نوین برنامه ریزی شده و بزودی برگزار می شود.
شادی وند اظهار داشت: این ۲ طرح که برای اولین بار در کشور به صورت کاملا علمی، عملیاتی و کارشناسی شده برای دختران فارغ التحصیل دانشگاهی در ایلام طراحی و اجرا می شوند.
وی افزود: در قالب این طرح های پایلوت ، حداکثر ۷۰ نفر می توانند در صورت کسب مهارت های آموزش داده شده به آنها و به کار گیری آن مهارت ها در عمل وارد بازار کسب و کار و درآمدزایی شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ