کسب مقام اول پرداخت وام اشتغال روستایی توسط آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در آخرین ارزیابی کشوری در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت فرهنگی اجتماعی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی در این استان ۹۸۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان پرداخت شده است که یک رکورد به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در هفته های اخیر، تلاش مدیران عضو کارگروه اشتغال و بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی قابل قدردانی بوده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی، ایجاد زمینه برای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرهاست که امیدواریم با اشتغال زایی مناسب به این مهم دست یابیم.
استاندار آذربایجان غربی مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل معضلات اجتماعی دانست و ادامه داد: مباحث اجتماعی از مهمترین موضوعات کشور به حساب می آید و امروز بیش از هر زمان دیگری در این بخش آسیب پذیر شده ایم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۷۲ محله و منطقه حاشیه نشین با سه هزار هکتار مساحت در استان وجود دارد.
علیرضا رادفر افزود: ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی در این مناطق ساکن هستند که رقم قابل توجهی است.
وی بیان کرد: علت شکل گیری مناطق حاشیه نشین نبود اشتغال پایدار، الحاق روستاها به شهرها و مهاجرت روستاییان است و برای همه این موارد باید چاره اندیشی کرد.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی از پاییز سال گذشته در کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ سهم آذربایجان غربی از این تسهیلات چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ