کاهش تعداد معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی

۲ نظر

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از کاهش تعداد معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور به ۷۰ نفر به دلیل مشکلات ارزی خبر داد.

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به این جمله که «قرار بود بیش از ۳۰۰ معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام شوند ولی اینگونه نشد»، اظهار کرد: به دلیل مشکلات ارزی که داشتیم نتوانستیم تمام فرهنگیانی که قرار بود، اعزام کنیم را به مدارس ایرانی خارج از کشور بفرستیم.
وی ادامه داد: ۳۰ نفر اعزام شدند و حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر را در آستانه اعزام به مدارس کویت و امارات داریم یعنی مدارک را فرستادیم و منتظر دریافت ویزا هستیم.
کریمی تصریح کرد: در نظر داشتیم ۱۵۰ نفر اعزامی جدید به مدارس ایرانی خارج از کشور داشته باشیم که با توجه به مسائل ارزی، این تعداد کاهش یافت اما هیچ مشکلی در فعالیت مدارس نداشتیم و با نیروهای بومی و محلی جبران کردیم.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر نیروی اعزامی در مدارس ایرانی خارج از کشور داریم که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند، گفت: در ابتدا قرار بود بیش از ۳۰۰ نفر اعزام داشته باشیم اما نشد و تعداد اعزامی های پیش‌بینی شده به ۱۵۰ نفر کاهش یافت که آن هم به دلیل مشکلات ارزی میسر نشد.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: بر همین اساس برای معلمانی که در مدارس ایرانی خارج از کشور حضور داشتند، فعالیت یک عده تمدید شد، یک عده جایگزین شدند و یک تعدادی از معلمان که برگشتند، جایشان نیرویی نفرستادیم مثلاً اگر مدرسه‌ای ۲۰ دانش‌آموز با ۳ معلم داشت در حال حاضر تعداد معلمان آن به یک معلم کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار نقل و انتقال فرهنگیان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کاهش تعداد معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی

  • م
    معلم
    ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰
    چرا اعلام نتایج بصورت شفاف انجام نگرفت .بعدش هم میگن هیچ امضای طلایی وجود ندارد پس چرا اینهمه مخفی کاری
    • ع
      علی خوزستانی
      ۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۲۳
      . سلام قرار بود که پذیرش نهایی اعزام به خارج 320نفر باشند ولی فقط 220 نفر اعلام شد بقیه اسامی که متعاقبا اعلام می شوند چه زمانی معرفی می شوند ؟!؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ