کار در شیفت‌های دوازده ساعته پیشنهاد کارفرما به کارگران

۲ نظر

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام می‌گوید کارفرمای پویا نخ ایلام از کارگران خواسته طی سه شیفت دوازده ساعته و بدون هیچ اضافه دستمزدی کار کنند. معاون استاندار اما، از دستورات صادره برای نظارت بر رعایت ساعات قانونی کار در این شرکت می‌گوید.


به گزارش خبرنگار ایلنا، گفته می‌شود شرکت پویا نخ ایلام که از جمله واحدهای مهم و بزرگ صنعتی استان ایلام است، قصد دارد ۵۰ نفر از مجموع دویست نفر نیروهایش را در خرداد ماه سال جاری تعدیل کند.
هدایت چراغی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام) پیرامون صحت و چرایی این موضوع و دیگر مشکلات کارگران شرکت پویا نخ ایلام، اظهار داشت: سابقا کارگران طی چهار شیفت هشت ساعته در این شرکت فعالیت می‌کردند. اما اکنون مدتی است که کارفرما از کارگران خواسته که در سه شیفت دوازده ساعته تقسیم شده و کار کنند. گفتنی است که وی این مساله را در حالی مطرح نموده که هیچ اضافه دستمزدی را هم در کنار افزایش ساعت کار، پیشنهاد نکرده است.
وی ادامه داد: کارگران به درخواست اضافه کار کارفرما اعتراض کرده و آن را بر خلاف قانون کار دانستند اما کارفرما در مقابل، معترضان را تهدید به اخراج نموده و به آنها گفته، اگر نمی‌توانند با شرایط کار کنار بیایند، می‌توانند از پویا نخ بروند.
چراغی افزود: علاوه بر این، کارگران معترض این مساله هستند که مزایای شغلی‌ و برخی هزینه‌های مربوط به پوشاک و خوراک‌شان به درستی پرداخت نمی‌شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام در پایان گفت: پیرو اعتراضات کارگران، مقرر شد جلسه‌ای فی‌مابین مدیریت و نمایندگان کارگران در شرکت برگزار شود تا به این موضوعات رسیدگی شود.
حیدر نعمتی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام) نیز پیرامون اعتراضات کارگران پویا نخ، توضیح داد: این کارگران به افزایش ساعات کاری‌شان اعتراض داشتند و در رابطه با این موضوع، به استانداری نیز رجوع کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اعتراض کارگران، به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت استان ایلام دستور داده شده تا موضوع را پیگیری کرده و زمینه رعایت قانونی سقف ساعت کاری کارگران را -به صورتی که نه حقی از کارگر ضایع شود نه از کارفرما- فراهم آورند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، پیرامون موضوع تعدیل ۵۰ نفر از مجموع دویست نفر نیروهای این شرکت نیز تصریح کرد: این مساله تاکنون از سوی کارگران معترضی که پیرامون افزایش ساعات کارشان به اینجا مراجعه کرده‌اند، مطرح نشده است.

 منبع : خبرگزاری ایلنا

 برای مشاهده آخرین اخبار ساعت کاری ادارات دولتی و بانکها اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کار در شیفت‌های دوازده ساعته پیشنهاد کارفرما به کارگران

  • ا
    امیر
    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۳
    آیا ساعت صرف ناهار جزو ساعت کار حساب می شود یا به ساعت کار اضافه میشود
    • ا
      امیر
      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
      سوال...آیا زمان صرف ناهار جزو ساعت کار حساب می شود

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ