پرورش ماهیان زینتی فرصتی برای اشتغال زایی

مدیر جهاد کشاورزی آبیک گفت: آبزی پروری و پرورش ماهیان زینتی یکی از زمینه‌های مهم اشتغال زایی در مناطق روستایی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، بیژن لطفی در کارگاه آموزشی پرورش ماهیان زینتی بیان کرد:تکثیر و پرورش ماهیان زینتیپرورش ماهیان زینتی فرصتی برای اشتغالزایی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: در هر کارگاه کوچک پرورش ماهیان زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی آبیک؛ وجود نیروهای کارشناس، بهره مندی بهره برداران از آموزش های لازم و نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف از جمله پتانسیل مستعد برای تولید ماهیان زینتی است.
لطفی یادآور شد: از آنجایی که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیر است و در این زمینه نیز مجوزهای لازم برای فعالیت در قالب مشاغل خانگی در این شهرستان صادر می شود.
گفتنی است؛ مباحثی همچون ویژگی های مکان و تجهیزات لازم جهت راه اندازی کارگاه خانگی ماهیان زینتی، ساخت و تجهیز آکواریوم و نحوه انتقال ماهی، مباحث اقتصادی مانند سرمایه مورد نیاز و میزان درآمد، بازاریابی و فروش در این دوره آموزشی-کاربردی مطرح شد .
این دوره آموزشی در روستای گلزور از توابع بخش بشاریات این شهرستان با حضور بیش از ۳۰نفر برگزار شد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما 

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ