پرداخت ۹۳ میلیارد تومان به مقرری بگیران بیکاری در فارس

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری فارس گفت: بیکار شدگان فارس امسال ۹۳ میلیارد تومان مقرری گرفتند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر عزمی رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری فارس گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس ۵ و چهاردهم درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری فارس در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ و چهار دهم درصد افزایش یافته و از ۱۰ هزار و ۶۷۲ نفر به ۱۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

عزمی، در خصوص رقم پرداختی مقرری بیمه بیکاری به بیکار شده‌ها تصریح کرد: این میزان بسته به میزان پرداختی حق بیمه در ۳ ماهه آخر منتهی به دوره بیکاری متفاوت است و حداقل آن یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در هر ماه است و بیشترین رقم نیز ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان در استان فارس پرداخت شده که البته تعداد این افراد اندک است.

عزمی خاطر نشان کرد: عمده بیکار شده‌های فارس معادل همان حداقل دستمزد یعنی یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در هر ماه دریافت می‌کنند.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان فارس بیان کرد: میانگین پرداختی مستمری بیمه بیکاری در فارس یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است که با احتساب مقرری بگیران ۱۱ هزار و ۲۴۹ نفری، در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در فارس پرداخت شد.

عزمی با بیان این که ۴۶ درصد از مقرری بگیران ساکن شیراز هستند افزود: مشکلات و مسائل اقتصادی به همراه رویکرد حمایتی و افزایش حداکثری دامنه شمول بیمه بیکاری توسط مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و هماهنگی به وجود آمده با اداره کل تامین اجتماعی، باعث این رشد شده است.

وی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال مقرری ۳۴۱۹ نفر بنا به دلایل مختلف از جمله اتمام مدت دریافت مقرری و یا اشتغال مجدد قطع و مقرری ۴۲۷۵ نفر جدید برقرار شد.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان فارس با اشاره به معرفی ۶۹۷ نفر از مقرری بگیران به مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر استان جهت آموزش و ارتقا مهارت افزود: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده و شناسایی ظرفیت‌های خالی شغلی برای ۱۵۸ نفر از مقرری بگیران اشتغال مجدد برقرار و دوباره به چرخه فعالیت اقتصادی بازگشتند.

عزمی در خصوص پروسه برقراری مقرری بیمه بیکاری گفت: با توجه به واگذاری بخشی از امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های خصوصی و افزایش طول دوره زمانی رسیدگی به پرونده‌ها مقرر شد به محض تکمیل پرونده متقاضیان بیمه بیکاری و ارجاع آن به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به فوریت و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت پرونده‌ها در کمیته‌های دو جانبه مشترک بین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعب تامین اجتماعی طرح و تعیین تکلیف شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ