پرداخت ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قم

سرپرست استانداری قم گفت: امسال تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم پرداخت شد که پرداختن چنین رقم تسهیلاتی به روستاییان استان بی سابقه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید با یک مدیریت جهادی در برابر دسیسه‌های دشمن در بحث اقتصادی با اقتصاد مقاومتی خودمان را واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر به صورت مداوم نام سال‌ها را به نام‌های اقتصادی نامگذاری کردند که این اهمیت توجه به مسائل اقتصادی را می‌رساند و باید مسائل اقتصادی را به صورت جدی پیگیری کنیم.

سرپرست استانداری قم افزود: در سال ۹۵، ۲۰ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در سال گذشته ۱۱ جلسه این ستاد و امسال تاکنون ۶ جلسه ستاد در استان برگزار شد، باید این جلسات از این پس هر دو هفته یک بار در قم برگزار شود.

هاشمی بخشی از اقتصاد مقاومتی را خرید تولیدات داخلی و بومی دانست و تصریح کرد: باید کارپردازان و ذی حسابان خرید کالاهای استان قم را در اولویت خود قرار بدهند تا چرخه اقتصاد استان قم تقویت شود.

وی ادامه داد: باید به صورت شبانه روزی آماده مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه اقتصادی باشیم، همه دستگاه‌ها موظف هستند که مصوبات جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، آموزش و پرورش باید از اعتبارات داخلی برای اجرای طرح‌های ترویجی در خصوص حمایت از کالای داخلی استفاده کند.

سرپرست استانداری قم افزود: کارهای فرهنگ سازی باید از قشر دانش آموز به خصوص مقطع ابتدایی آغاز شود، البته باید در این خصوص دانشگاهیان و حوزویان نیز کمک کنند.

هاشمی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دولت در استان قم اظهار کرد: باید در این خصوص به مردم استان اطلاع رسانی شود، به عنوان مثال امسال تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم پرداخت شد که پرداخت چنین رقم تسهیلاتی به روستاییان استان بی سابقه بود و این تسهیلات با سود بانکی کم است، البته باید خروجی این تسهیلات مشخص شود و اشتغال به وجود بیاید.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان قم تلاش کنیم، افزایش نرخ بیکاری گسترش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و نیز افزایش سرقت را به دنبال دارد.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: بارها بحث بازارچه صنایع دستی در استان مطرح شد و قرار بود که ایجاد این بازارچه در بوستان‌های قم دنبال شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ