پرداخت ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی ومشاغل خانگی استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ۷۵ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، مشاغال خانگی و بند ب تبصره ۱۶در سال جاری، پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز یکشنبه در هجدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی افزود: بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی با متقاضیان تعامل قابل قبول داشته اند و پیش بینی می شود بقیه تسهیلات نیز تا پایان سال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: شهرستان ها تا آخر هفته برای تحقق کامل سهمیه تسهیلات بانکی کارگروه اشتغال را تشکیل و نسبت به جذب تسهیلات اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ۱۴۰ طرح اشتغال استان توسط گروه بازرسی به صورت تصادفی انتخاب شده است و نتایج این بررسی به زودی اعلام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری صادر شده است.
'محمدتقی آبایی هزاوه' افزود: سهمیه استان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۱۱میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال معادل ۷۸ درصد تخصیص یافته است.
وی اظهارداشت: بانک توسعه تعاون با ۱۰۰ درصد و بانک ملی با ۸۵ درصد تحقق در پرداخت تسهیلات استان، عملکرد قابل قبولی داشته اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۶۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات امسال به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در حوزه مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایر پرداخت شده است.
آبایی هزاوه افزود: چهار هزار و ۸۶۶ فرصت شغلی با پرداخت این میزان تسهیلات برای مددجویان نهادهای حمایتی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال در کشور از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در این راستا سهم استان نیز به ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با ۵۰ درصد رشد، افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۹۱ میلیارد تومان از این میزان افزایش به نهادهای حمایتی و بنیاد شهید استان مرکزی تخصیص یافته است.
آبایی هزاوه افزود: ۴۱۲ میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشغال پایدار روستایی سمیه استان بوده است که ۱۳۰ میلیارد تومان توزیع شهرستانی شده و پپیش بینی می شود ۲ هزار و ۱۶۰ شغل به همراه داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان مرکزی گفت: ۷۵ درصد منابع اعتباری تسهیلات اشتغال روستایی استان در سال جاری به متقاضیان پرداخت شده است.
«قنبر موسی نژاد» افزود: ۲ هزار و ۳۰۹ فقره سهمیه اشتغال استان برای کمیته امداد امام خمینی ( ره) بوده است که یک هزار و ۵۳۰ فقره پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: برخی بانک ها در اراک با وجود استقرار شعبات مرکزی در پرداخت تسهیلات سرعت نداشته اند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: تعداد پرونده های درخواست تسهیلات اشتغال روستایی بیشتر از ظرفیت بوده است.
'زهرا امینی' افزود: ۸۰ و هشت دهم درصد اعتبارات اشتغال روستایی بهزیستی استان ویژه مددجویان جذب و بانک ها مبالغ را پرداخت کرده اند.
وی اظهارداشت: ۸۴۱ میلیارد و ۱۵۵میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شده است.
تخصیص صددرصدی تسهیلات اشتغال روستایی با همکاری بانک های مرکزی و برگزاری نشست فرمانداران شهرستان ها به منظور رفع نواقص پرونده متقاضیان از مصوبات این نشست بود.
۷۹۳ روستا از یک هزار و ۶۳۹ روستای استان مرکزی دارای دهیاری است

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ