پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در حوزه کشاورزی سروآباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در حوزه کشاورزی شهرستان سروآباد سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور رئیس بنیاد مستضعفین کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح دیگر نیز در نوبت اعتبارسنجی هستند که به محض تامین اعتبار مورد نیاز تسهیلات آنها نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهرستان سروآباد دارای ۱۵ هزار هکتار مرتع و جنگل بوده که ۱۱ هزار هکتار آن کشاورزی است، ضمن اینکه از این میزان پنج هزار و ۱۰۰ هکتار باغات و مابقی زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: برنامه‌ریزی کردیم که طی ۱۰ سال سه هزار هکتار از اراضی باغی سروآباد را اصلاح و بازسازی کنیم که برای این کار نیازمند اعتبارات دولتی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هستیم.

جعفری یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌هایی که موجود است کشاورزی محور اصلی توسعه شهرستان سروآباد بوده و با حمایت بنیاد علوی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.

وی به پروژه‌های پیشران کشاورزی در سروآباد اشاره کرد و بیان کرد: تامین آب باغات دیم در اراضی شیب دار، توسعه فاز دوم پرورش ماهیان سردابی دیوزناو با اشتغالزایی هزار نفری از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طرح اصلاح باغات گردو و توسعه دامپروری در این منطقه با اختصاص ۲۶۰ میلیارد ریال، توسعه زنبورداری و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های اجرایی این سازمان برای توسعه سروآباد است که امیدواریم با همراهی بنیاد علوی این طرح‌ها تسریع یابد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ