پرداخت ۴.۸میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی باهدف اشتغال‌زایی پایدار در سطح استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی در نشست صبح سه‌شنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران، به میزبانی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بابیان اینکه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان پرداخت‌شده است، تاکید کرد: این تسهیلات به ۶۴۵ طرح اشتغال‌زایی از ابتدای سال جاری تاکنون تعلق‌گرفته است.
وی بابیان اینکه پرونده سایر طرح‌های اشتغال‌زایی نیز در کارگروه‌های مرتبط با آن در دست بررسی است، افزود: درمجموع، ۸۹۸ طرح مشاغل خانگی در استان سمنان برای دریافت هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای طرح مشاغل خانگی در استان، دو هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه مرتبط با این امر ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: پروانه مشاغل خانگی برای دو هزار و ۲۹۴ نفر تاکنون صادرشده و این افراد درزمینهٔ هایی مانند سوزن دوزی، کیف دوزی، چرم، حسابداری، قالی بافی و ... مشغول به کار هستند.
اسودی بیان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف استفاده از ظرفیت‌های فراوان مشاغل خانگی ازجمله پایین بودن هزینه، انعطاف‌پذیری و جلوگیری از هدر رفت منابع است و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، حضور کسب‌وکارهای خانگی در عرصه ملی، اتصال به بازارهای هدف و توانمندی متقاضیان اجرا می‌شود.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ