پرداخت ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان مرکزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی این استان جذب شد.

«بهنام نصراللهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی در قالب ۳۸۳ طرح در بخش کشاورزی استان مرکزی جذب و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب ۸۹۷ طرح کشاورزی با ۲ هزار و ۸۳۲ نفر اشتغال از ابتدای ابلاغ این مصوبه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی ادامه داد: ۴۸۷ طرح به مبلغ یکهزار و ۱۶۸ میلیارد ریال با زمینه اشتغا زایی یکهزار و ۴۷۳ نفر به تصویب بانک های عامل استان مرکزی رسیده و قرارداد ۴۳۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۳۵ میلیارد ریال با اشتغال زایی یکهزار و ۱۷۹ نفر با بانک های عامل منعقد شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با کارمزد چهار درصد در مناطق مرزی و عشایری، ۶ درصد در مناطق روستایی و با کارمزد ۱۰ درصد در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
نصر اللهی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال شامل ۶۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی و ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند «د» تبصره چهار از محل اعتبارات سال جاری به اجرای سامانه آبیاری نوین در استان مرکزی اختصاص یافته است و تاکنون ۶۸ متقاضی با مبلغ ۱۵۳ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: با پرداخت این اعتبارات یکهزار و ۹۳۴ هکتار به سامانه آبیاری نوین تجهیز می شوند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: تجهیز این اراضی به سامانه آبیاری نوین صرفه جویی هشت و هفت دهم میلیون مترمکعب صرفه جویی در منابع آب در استان را به همراه داشته و زمینه ایجاد و تثبیت ۲۳۰ شغل نیز فراهم می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ