پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خلعتی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرصه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال دارد و از سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت ویژه حمایت می‌شود.
وی افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی با اولویت و رویکرد ویژه به طرح های پشتیبان مشاغل خانگی در رسته فعالیت های بخش کشاورزی اجرا شده است.
خلعتی گفت: طرح های در دست انجام، عمدتاً شامل بسته‌بندی خرما، پرورش گاو شیری، پرورش قارچ خوراکی، بسته بندی سبزیجات و سایر طرح های مرتبط با بخش کشاورزی و ظرفیت های تولیدی استان هستند.
وی اظهار داشت: اولویت معرفی در فعالیت های مشاغل خانگی با زنان روستایی و زنان عضو صندوق خرد روستایی هستند و اکثر معرفی شدگان را زنان تشکیل می دهند.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در سال گذشته تعداد ۶۶ نفر به عنوان پشتیبان طرح‌های مشاغل خانگی با تعداد ۳۷۱ نفر افراد تحت پوشش به مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال با عاملیت بانک های کشاورزی و ملی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند که پس از تائید در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل ارجاع داده شدند.
وی گفت: تا کنون ۳۶ نفر پشتیبان با تعداد ۲۱۹ نفر تحت پوشش موفق به دریافت تسهیلات خود به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال گردیده اند و مابقی درحال تکمیل روند دریافت تسهیلات خود می باشند.
خلعتی در پایان عنوان نمود: تعداد ۳۳۲ نفر به صورت انفرادی (مشاغل خانگی مستقل) به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال با عاملیت بانک های رفاه کارگران و ملی معرفی که از این تعداد تا کنون ۲۴۳ نفر به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
در طرح های پشتیبان یک نفر به عنوان پشتیبان سرپرستی کار را به عهده گرفته و چند نفر را در راستای تامین نهاده های تولید و فراهم نمودن امکان عرضه محصول در بازار تحت پوشش خود در می آورد و از آنها حمایت می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ