پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قزوین

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از مجموع ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال روز دوشنبه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور، زاهدی استاندار، بابایی صالح نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد.
مسعود بابایی در این جلسه اظهار کرد: در استان قزوین ۱۵۸ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۴۴ هزار نفر بازنشسته در استان وجود دارد.
وی افزود: در سه ماهه امسال دو هزارو ۵۲۵ نفر بیمه شده نوبت اولی داریم که در سال گذشته ۱۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه بودند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: سامانه رصد در استان راه اندازی شده است تا اشتغال ایجاد شده دقیق ثبت شود.
وی یادآور شد: روند بیکاری از ۱۰.۳ دهم درصد از سال ۹۲ به ۱۰.۷ دهم درصد در سال جاری رسیده است.
بابایی بیان کرد: اعتبارات اشتغال روستایی بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان بود که ۷۱۹ طرح با ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی افزود: تاکنون برای ۳۱۵ طرح ۲۴میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در استان پرداخت شده که بیشترین میزان با ۸ میلیارد تومان در بوئین زهرا بوده است.
بابایی یادآور شد: ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری، درمانی و تفریحی در آبگرم پرداخت شده است.
عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر هم با بیان اینکه جامعه کارگری نگران بیمه است گفت: اموال تامین اجتماعی متعلق به همه کارگران است اما امروز بدهی بیمه به بیمارستانها برای ما مشکل ساز شده است.
وی یادآور شد: تشکلهای کارگری مشکلات زیادی دارند که باید در جلسات تخصصی بررسی شود.
کریمی بیان کرد: در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نظر می رسد نگاه سیاسی حاکم است و نمی گذارند یک وزیر کاری و از بدنه کارگر ادامه فعاایت بدهد چرا سراغ وزرای اقتصادی نمی روند.
وی افزود: ۷۰ قلم دارو از دفترچه تامین اجتماعی حذف می شود که کارگران را نگران کرده است برای امنیت شغلی کارگران و حفظ مشاغل موجود از وزیر کار انتظار مساعدت داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ