پرداخت ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام اشتغال روستایی در تویسرکان

فرماندار تویسرکان گفت: درسال ۹۷ در راستای ایجاد اشتغال روستایی و توسعه کارگاهای صنعتی و کشاورزی و رونق اقتصاد و اشتغال روستاها ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است .

حبیب مومیوند در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه همدان، با بیان این خبر افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری این سال‌ها در ارتباط با خودکفایی ، تولید و ایجاد اشتغال ، ما و تمامی مسئولان این شهرستان عزم خود را جزم کرده و قدم در همین مسیر گذاشته و با همدلی و وحدت توانستیم گام‌های مفید و موثری در رونق اقتصادی شهرستان علی‌الخصوص آبادانی و رونق روستاها برداریم و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارگاه‌های کوچک و بزرگ خانگی و صنعتی رونق را به روستاها آوردیم و همین امر باعث ثبات جمعیت و حتی در مناطقی بازگشت جمعیت به روستا را در پی داشت .

وی با بیان اینکه وحدت رمز ماندگاری و پیروزی است، ادامه داد : شهرستان تویسرکان در سطح استان با کسب ۱۰۶ امتیاز در کارهای اجرایی رتبه اول را به دست آورد و می توان گفت سال ۹۷ برای شهرستان تویسرکان از لحاظ پرداخت تسهیلات در جهت اشتغالزایی سال بی نظیری بود.

مومیوند در ادامه گفت : طرح‌هایی چون آبیاری پرفشار، توسعه گلخانه ها، سرشاخه کاری و پیوند گردو، باغ مادری پیوندک ‌گردو و خزانه نهالستان، کاشت دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از جمله طرح‌هایی هستند که در حوزه کشاورزی با استفاده از همین وام‌های ارزان قیمت به حداکثر بهره برداری رسیده اند.

فرماندار تویسرکان همچنین در ادامه افزود : ۱۲۴میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۷ از محل های مختلف از جمله وام ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن توسط کمیته امداد و بنیاد شهید، کمک هزینه ساخت و نوسازی منازل فرسوده و ... پرداخت نمودیم که این امر با همراهی همه مسئولان بانک‌ها و مدیران به نحو شایسته انجام شد که به طور مثال میتوان به پرداخت ۱۲۵۶ فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

مومیوند با بیان اینکه رمز موفقیت چهل ساله انقلاب وحدت بوده است، گفت : حاشیه‌ها، فرصت کار و تلاش را می گیرند، یکی از توفیقاتی که داشتم کم کردن حاشیه‌ها بود که کاملا برای همه مشهود است و اندکی که مانده باید با تلاش جوانان از بین برود تا بجای تخریب به کار و تلاش بپردازند و خوشبختانه هیچ جا بدون برنامه پیش نرفتیم و با برنامه ریزی سعی کردیم پیشرفت همه جانبه شهرستان را مد نظر قرار دهیم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ