پرداخت ۲۲ میلیارد تومان وام اشتغال به بانوان مددجوی اصفهان

کمیته امداد علاوه بر حمایت از مددجویان خود به آنها در ایجاد اشتغال کمک می‌کند، بسیاری از مددجویان پس از گذراندن دوره‌های لازم وام اشتغال دریافت کرده و ازچرخه حمایت خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کمیته امداد امام خمینی (ره) از زمان تاسیس تا کنون خدمات بسیار گسترده‌ای به مددجویا تحت پوشش خود ارائه داده است و هر ساله به این خدمات افزوده می‌شود.

هر سال تعدادی از متقاضیان پشت نوبت تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد می‌ماندند اما امسال پشت نوبتی‌ها در این نهاد حمایتی به صفر رسید و تمام کسانی که شرایط لازم را داشتند زیر چتر حمایت قرار گرفتند.

بخشی اعظمی از مددجویان کمیته امداد اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهند و این نهاد برای اشتغال این قشر که بسیاری از آنان زنان سرپرست خانوار هستند خدماتی مانند وام اشتغال ارائه می‌دهد.

کمیته امداد از مردم خیر و نیکوکار نیز مدد می‌جوید و از آنها برای کمک به مددجویان یاری می‌طلبد، مردم استان اصفهان نیز یاریگر این نهاد حمایتی هستند به طوری که کمک‌های مردمی به کمیته امداد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته علی رغم اینکه هجمه‌های کاملاً مهندسی شده علیه کمیته امداد انجام شد اما به لطف خدا، کمک‌های مردمی بیشتر شد، به خبرنگار تسنیم گفت: از چند جهت مشکلات، مردم را تحت فشار گذاشته بود، با توجه مشکلات اقتصادی توان اقتصادی مردم کاهش یافته بود و هدف از هجمه‌ها هم کمیته امداد بود که این ارگان را ضعیف‌تر نشان دهد.

محمدرضا متین پور افزود: ما کارمندان کمیته امداد عقیده داریم که کمک کردن مردم بیش از آنکه به توان مالی آن‌ها معطوف باشد، به روحیه آن‌ها بستگی دارد لکن هرچه تورم بیشتر می‌شد، روحیه کمک‌ کردن مردم هم به همان میزان رشد می‌کرد. امسال در ماه‌های شهریور و مهر رشد چشمگیری در کمک‌های مردمی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اصفهان ۲۷ درصد رشد وجود داشت و تعداد حامی‌ها برای ایتام نیز حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: درک خوبی نسبت به شرایط اجتماعی در کمیته امداد وجود دارد، تا قبل از مرداد امسال رویه و قانون در کمیته امداد به ین شکل بود که ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش خود که به واسطه اشتغال و خودکفایی به حداقل حقوق اداره کار رسیده‌اند از تحت پوشش خارج کند. اما امسال این کاهش را نداشتیم و حتی افزایش مددجویان را به دنبال داشتیم و در ماه‌های مهر و آبان حتی ظرفیت استان برای افزایش مددجویان را ارائه کردند که نشان از درک خوب شرایط اجتماعی مردم و حضور بین شهروندان دارد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان در ادامه گفت: ۳۷ درصد از منابع اشتغال کمیته امداد اصفهان با رقمی بیش از ۲۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان زن مستعد اشتغال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از جامعه تحت حمایت این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد اصفهان توانمندسازی، خودکفایی و در صورت امکان خروج خانوارها به این واسطه از چرخه حمایت است و در شرایطی که مجریان طرح‌های اشتغال به سطح پایداری از درآمد برسند از حمایت خارج می‌شوند.

متین پور با بیان اینکه در سال جاری و تا انتهای پائیز بیش از ۶۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان وام اشتغال توسط کمیته امداد اصفهان پرداخت‌شده است، گفت: سهم مجریان زن طرح‌های اشتغال و خودکفایی از این مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان، معادل ۳۷ درصد است.

وی با توضیح اینکه در سال‌های اخیر و به دنبال موفقیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال با الگوی مشاغل خرد، امکان پرداخت وام اشتغال به سایر نیازمندان غیر تحت حمایت نیز برای این نهاد میسر شده است، اظهار داشت: مجریان غیر تحت حمایت طرح‌های اشتغال عمدتاً مردان سرپرست خانوار نیازمند فاقد شغل و پسران مجرد بیکار در آستانه ازدواج هستند.

وی تعداد تسهیلات اشتغال پرداختی را ۲۵۹۲ وام قرض‌الحسنه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۰۴ وام به مجریان زن و ۱۵۸۸ مورد نیز به مجریان مرد پرداخت‌شده است.

متین پور متوسط اشتغال ایجادشده با هر طرح در کمیته امداد اصفهان را یک و نیم شغل اعلام کرد و گفت: بر این اساس نزدیک به ۳۹۰۰ شغل با این تعداد وام ایجادشده است و اگر تعداد ۹۹۲ نفری که با فعالیت‌های کاریابی و بسته‌های تشویقی این نهاد جذب بازار کار شده‌اند را به این عدد اضافه کنیم می‌توان از ایجاد بستر اشتغال ۴۸۹۲ نفر توسط کمیته امداد در استان اصفهان خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ