پرداخت ۱۷.۲ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دو هزار و ۳۹۸ پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تشکیل شد که بانک‌های عامل به ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یک‌هزار و ۷۵۰ طرح پرداخت کرده‌اند که سبب اشتغال یک‌هزار و ۸۰۰ نفر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید مازندرانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم استان از اعتبارات مشاغل خانگی ۲۷ میلیارد تومان بود که تاکنون ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون طرح به بانک‌ها معرفی شده است.

وی افزود: دو هزار و ۳۹۸ پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تشکیل شد که بانک‌های عامل به ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یک‌هزار و ۷۵۰ طرح پرداخت کرده‌اند که سبب اشتغال یک‌هزار و ۸۰۰ نفر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درباره اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان گفت: این طرح با بهره‌گیری از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان اجرایی می‌شود و سهمیه استان نیز در این طرح ۲۰۰ نفر است.

 

وی ادامه داد: شناسایی افراد، توانمندی‌های آنان و ظرفیت‌ها و اولویت‌های منطقه، تهیه طرح، بررسی و تایید آنها، آموزش و توانمندسازی افراد متقاضی، ایجاد شبکه فروش و اتصال آنها به بازار و حمایت‌ از تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

مازندرانی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از ۳۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی که به استان ابلاغ شد ۳۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به سه هزار و ۵۰۲ طرح پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد اعتبارات اشتغال روستایی در استان جذب شده است، افزود: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در قالب طرح‌های اقتصادی در روستاهای استان ایجاد می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ