پرداخت ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۵ میلیارد تومان وام به ۷۷۱ نفر برای ایجاد اشتغال داده شد.
محمدرضا متین‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اشتغال مدد‌جویان کمیته امداد اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال، ۷۷۱ طرح اشتغال به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در استان ایجاد شد. در این بازه زمانی به هر مددجوی واجد شرایط، ۲۰ میلیون تومان وام داده شد تا بتواند کسب و کاری برای خود راه بیندازد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته، ۸۶۱ طرح اشتغال ایجاد شد، گفت: مبلغ کل وام ۱۲ میلیارد تومان بود که به هر نفر ۱۴ میلیون تومان داده شد.
وی ادامه داد: علت کاهش ۱۰ درصدی طرح‌های اشتغال در این بازه زمانی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، پرداخت مبلغ وام بیشتر نسبت به سال قبل بود که امسال مبلغ ۲۰ میلیون تومان و سال گذشته ۱۴ میلیون تومان وام به مددجویان پرداخت شد.
متین‌پور با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰۳ سالمند در ۴ ماهه نخست سال در استان اظهار داشت: هر کدام در حوزه‌های مختلف از جمله ۲ سالمند در بخش صنعتی، ۱۵ سالمند در بخش کشاورزی، ۵۷ سالمند در بخش دامپروری، ۹ سالمند در بخش فرش و ۱۹ سالمند در کار خدمات عمومی مانند مغازه مشغول به کار شدند.
وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان نیز ۱۵ نفر که یک سالمند در بخش صنعتی و ۱۴ سالمند در بخش خدمات عمومی به فعالیت پرداختند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: در بحث اشتغال جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال در کل سال گذشته، ۳ هزار و ۸۶۵ طرح و در ۴ ماهه نخست ۹۶، ۴۳۰ طرح اشتغال ایجاد شد و در بازه زمانی ۴ ماهه نخست امسال، ۴۹۱ طرح برای این رنج سنی ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان ۴۰ تا ۵۰ ساله کمیته امداد در سال گذشته ایجاد شد و در ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۸۳ طرح و در همین بازه زمانی در سال ۹۷، ۱۴۴ طرح ایجاد شد.
متین‌پور ادامه داد: برای افراد بالای ۵۰ سال در استان در سال گذشته، یک‌هزار و ۷۸۶ طرح، در ۴ ماهه نخست سال گذشته، ۲۹۵ طرح و در ۴ ماهه نخست امسال، ۱۹۱ طرح اشتغال ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ