پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به تعاونی های خراسان جنوبی

عابدی با بیان اینکه تعاونی های خراسان جنوبی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند، گفت: اگر تعاونی های استان قوی تر بودند تسهیلات اشتغال بیشتری دریافت می کردند و مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» عصر (۲۲ بهمن) در جمع خبرنگاران پس از بازدید از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای تعاون خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت های تعاونی خراسان جنوبی اقدامات شایسته و محصولات خوبی را در نمایشگاه توانمندی های تعاون ارائه کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مشکل اصلی همه تعاونی ها بحث سرمایه در گردش است، گفت: سرمایه در گردش برای دریافت و فروش محصولات بیشتر مطرح است و اگر قبل از تولید هر تعاونی بتواند محصولات خود را پیش فروش کند قطعا مشکل سرمایه در گردش آن حل می شود.

وی با توجه به اینکه برخی از تعاونی های خراسان جنوبی فروش زیادی ندارند، افزود: باید بازار فروشی به صورت نمادین و ویژه برای تعاونی ها ایجاد شود تا محصولات و صنایع دستی خود را به فروش برسانند و این کار با برگزاری این گونه نمایشگاه ها قابل اجرا است.

عابدی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی های تعاون خراسان جنوبی قابل تقدیر است، ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه برای بسیاری از تعاونی های استان میدان باز شده است تا به فروش محصولات خود بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال استان از محل سامانه کارا پرداخت می شود، افزود: در مرحله اول پرداخت این تسهیلات مبلغ ویژه ای بالغ بر یکصد و ۵۰ میلیارد تومان به تعاونی های استان پرداخت کردیم در حالی که سهم استان تنها یکصد و ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با توجه به اینکه اگر تعاونی های استان قوی تر بودند تسهیلات اشتغال بیشتری دریافت می کردند، ادامه داد: تسهیلات اشتغال برابر با توان تعاونی ها پرداخت شده و نظارت در ارتباط با دریافت و هزینه کرد تسهیلات و ایجاد اشتغال وجود دارد تا تسهیلات پرداخت شده باعث اشتغال تعهد شده شود.

عابدی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال به زودی ابلاغ خواهد شد و تاکنون خبری از اعطای آن وجود ندارد و خراسان جنوبی رتبه چهارم در پرداخت مقطعی تسهیلات را دارد.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ