پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

۱ نظر

به گزارش ایرنا علاءالدین ازوجی چهارشنبه شب در بیست و پنجمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: این منابع در مرحله انعقاد قرارداد است که علاوه بر صندوق کارآفرینی امید، به سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری قبلا ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به تحولات ارزی به ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تبدیل شد و در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: منابع جدیدی در فعالیت های سطح استان افزوده خواهد شد یعنی علاوه بر ۱۲ هزار میلیارد و تومان، سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده و به استان ها ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: براساس بررسی که در سطح ۳۱ استان کشور انجام داده ایم، برخی استان ها از بعد بررسی و کیفی طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری نسبت به سایر استان ها بهتر عمل کرده اند.
ازوجی ادامه داد: در برخی استان ها از مجموع طرح هایی که در سامانه کارا ثبت شد، ۵۰ درصد رد و در برخی استان ها ۹۰ درصد پذیرش شده است که نشان می دهد استان دوم برای انتخاب طرح های باکیفیت تر نداشته است.
وی گفت: در این زمینه استان کم برخوردار خراسان جنوبی نسبت به استان های برخوردار به مراتب وضعیت بهتری دارد و مسئولان متولی اشتغال استان پیگیر و مصر هستند که جای قدردانی دارد.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: قواعد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به گونه ای تنظیم شده که حداقل در سال های آینده اشتغالی که ایجاد خواهد شد پایدار خواهد بود و برای کشور به ویژه استان های محروم مثمره ثمر خواهد بود.
وی یادآور شد: بخشی از این منابع به طرح هایی که بررسی، منعقد و سایر پرداخت خواهد شد و بخشی به طرح های نهادهای حمایتی به مبلغ سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.
ازوجی گفت: مابقی آن بخشی برای طرح های جدید و بخشی برای طرح هایی که ۳۰ درصد اجازه افزایش قیمت را دارند پرداخت خواهد شد.
وی گفت: در طرح های نهادهای حمایتی به استان ها اختیار داده نشده است که یکی از اصرارهای ما دادن اختیار به استان ها بود و در این صورت استان ها استقبال کرده و در جامعه آماری آنها کمک می شد اما اکنون استان ها در خصوص نهادهای حمایتی اختیار ندارند و این حق را کمیته امداد از استان ها سلب کرد.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وقتی که این طرح قانون می شد هیچکدام از کمیسیون ها راضی به اعطای سهمیه مشخص برای نهادهای حمایتی نبودند اما در عین حال قانون و به استان ها ابلاع شد و مجدد نهادهای بهزیستی و بنیاد شهید هم به طرح افزوده و فرایند از مهرماه آغاز شد.
وی بیان کرد: به همان اندازه که برای طرح ها ۵۰ درصد پرداخت شده برای طرح های حمایتی نیز هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی دو سه هفته آینده در مرحله سوم و چهارم ابلاغ می شود و مرحله پنجم تا قبل از دهه فجر ابلاغ خواهد شد.
ازوجی در ادامه سخنانش به طرح ملی نوین زعفران خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: زمانیکه این طرح در کارگروه ملی مطرح شد قرار بود سه استان خراسان مشارکت داشته باشند اما اکنون سهم خراسان جنوبی رعایت نشده که به جد پیگیری خواهم کرد.
وی از پالایش طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان ها خبر داد و گفت: در راستای نظارت بر طرح های متقاضیان این طرح ها مجدد در اسان ها پالایش می شود و در این زمینه ممکن است خیلی از طرح ها در بررسی ها صلاحیت نداشته و حذف شود و برعکس برخی طرح ها مجدد افزوده شوند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان طرح در استان ها داریم که با احتساب طرح های نهادهای حمایتی به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد لذا باید حتما پالایش انجام و برخی طرح ها حذف شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

  • ب
    بهزاد
    ۶ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
    دریافتی هر وام چه قدره؟ و اینکه حصیر بافی هم شامل حال دریافت وام میشه؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ