پرداخت ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی گلستان

مدیر سرمایه‎گذاری جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان از تسهیلات بخش کشاورزی در استان جذب شده است و در مرحله دوم نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به استان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، غلامرضا قائمی ظهر امروز در جلسه بررسی پرونده‌های تسهیلات روستایی و عشایری گنبدکاووس با بیان اینکه بیش از ۷۲ درصد از تسهیلات و اعتبارات در حوزه روستایی و عشایری برای ایجاد شغل و درآمد پایدار در گلستان جذب شده است، اظهار داشت: از مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی در مرحله نخست، مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان آن جذب شده است.
وی افزود: گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های مهم استان در بخش کشاورزی است ولی متاسفانه سهم‌بری این شهرستان از مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان، تنها ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان بیان داشت: گنبدکاووس در حوزه جذب تسهیلات کشاورزی مقام چهارم استان را دارد و تنها ۷.۷ درصد تسهیلات کشاورزی را جذب کرده است که انتظار می‌رود در این حوزه جذب بهتری داشته باشد.
وی یادآور شد: در مرحله دوم مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی به استان گلستان ترزیق خواهد شد و انتظار می‌رود گنبدکاووس با آسیب‌شناسی مشکلات جذب تسهیلات، جایگاه خوبی را کسب کند.
قائمی گفت: خوشبختانه بانک‌های عامل استان همراهی خوبی در کنار دستگاه‌های اجرایی در حوزه پرداخت تسهیلات دارند و از این نظر استان گلستان مقام نخست در سطح کشور را دارد.
قاسم شکیبایی، نماینده دفتر امور روستایی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: در مرحله نخست تسهیلات صندوق توسعه ملی ۱۶۳ میلیارد تومان پرداخت شد که ۹۷ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: در مرحله پرداخت تسهیلات پرونده‌هایی که با مشکل مواجه هستند، بررسی و صورتجلسه خواهد شد که این صورت‌جلسات نقشه راه و سندی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات خواهد بود.
منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ