پرداخت یکماه از حقوق معوق کارگران گروه ملی فولاد در هفته آینده

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار، با اشاره به پرداخت یکماه از حقوق عقب معوق ۳ هزار کارگر گروه ملی فولاد حداکثر تا پایان هفته آینده، از پرداخت کل مطالبات کارگران تا پایان آذر خبرداد.

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعیین تکلیف مطالبات معوق کارگران گروه ملی فولاد در سلسله جلسات امروز با کارگران و مسئولان این کارخانه گفت: امروز طی جلسه ای در محل استانداری خوزستان و با هماهنگی مسئولان استانی تصمیمات مقتضی برای پرداخت یکماه از دوماه حقوق معوقه ۳ هزار کارگر گروه صنعتی ملی فولاد را گرفتند و ضمنا با توجه به پیگیری های به عمل آمده توسط مسئولان استانی و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوز فروش محصولات تولیدی کارخانه گروه ملی فولا در خارج از بورس و به صورت آزاد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد.
وی تاکید کرد: طی جلسه صبح روز سه شنبه در محل کارخانه گروه ملی فولاد، هیات اعزامی با کارگران در محل کارخانه دیدار و پس از بازدید از خطوط تولیدی کارگاه در محل دفتر مدیرعامل حاضر و کارفرما مکلف شد حداکثر تا هفته آینده از محل فروش محصولات تولید شده یکماه حقوق معوقه کارگران را پرداخت و نسبت به تامین مواد اولیه از جمله شمش برای تولید محصول اقدام کند. همچنین مقرر شد تا پایان آذرماه کل مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت شود.
این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: سپس هیات اعزامی به همراه فرماندار و سایر مسئولان در تجمع اعتراضی و مسالمت آمیز کارگران در مقابل درب استانداری حضور یافتند.
کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری به نمایندگی از وزیر کار در تجمع کارگران اعلام کرد حسب دستور وزیر ما مکلف هستیم تا نسبت به صیانت از نیروی کار و دفاع از حقوق حقه و قانونی کارگران و مطالبات قانونی آنها پیگیری و اقدام لازم به عمل بیاد.
مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار افزود: کارگران نیز در این جمع خواسته ها و بیانات خود را اعلام و انتظار دارند که کارفرما تمام حقوق معوقه آنها را پرداخت و نسبت به مشکلاتی که بانک ملی برای بنگاه اقتصادی و از جمله کارگران به جود آورده به سرعت رسیدگی و اقدام نماید. در این جلسه مدیران استانی و محلی حضور داشته و هر یک موظف شدند در حیطه اختیارات خود نسبت به رفع مشکل کارگران اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ