پرداخت مقرری «بیمه بیکاری» به ۲۲۰ هزار نفر

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بگیران بیکاری گفت: طبق آخرین آمارها تا پایان سال ۹۶ شمار مقرری بگیران حدود ۲۱۳ هزار نفر بوده اما اکنون ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ماهانه ۳۳۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می کنیم.


به گزارش ایسنا، امیرعباس تقی پور در جمع خبرنگاران و در جریان بازدید از مراکز و پروژه‌های تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان اقتصادی و اجتماعی است که کارکردهای آن روی زندگی ۴۲ میلیون بیمه شده به طور مستقیم تاثیر دارد اظهار کرد: این خدمات از قبل و بدو تولد شروع می‌شود و تا بعد از مرگ ادامه می یابد و خانواده فرد بیمه شده بعد از فوت وی هم مستمری دریافت می‌کنند.
وی افزود: صاحب اصلی صندوق بیمه شدگان آن هستند که بودجه آن به نفت و مالیات متصل نبوده و باری روی دوش دولت نیست، بلکه باری از روی دوش آن برمی‌دارد.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال رفع فقر مطلق هستیم این مسیر از نظام رفاه و تامین اجتماعی می گذرد عنوان کرد: حتی در چنین مواقعی که وضعیت اقتصادی دچار بحران می‌شود نظام تامین اجتماعی است که می‌تواند بسیاری از ریسک ها را کاهش دهد و سیاست های آن همواره به نفع اعضای آن خواهد بود.
تقی پور ادامه داد: البته همواره کاستی‌هایی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم خدمات بهتر و با کیفیت‌تری ارائه دهیم. شرمنده میزان مستمری‌ها هستیم اما جهت گیری ما به سمت ارتقای کیفیت است.
وی با اشاره به ارائه ۱۸ نوع خدمت در سازمان تامین اجتماعی گفت: باید فرهنگ تامین اجتماعی در جامعه جاری و ساری باشد.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: حذف دفترچه‌های بیمه از مراکز ملکی سازمان سالها جزو اهداف بود و افتخار ما این است که اکنون محقق شده است و بیمه شده بدون نیاز به دفترچه و با ارائه کدملی قادر خواهد بود تا از مراکز ملکی خدمات بگیرد. توفیقات سازمان در حوزه آی تی نیز طی سه تا چهار سال گذشته ۲۰ برابر شده است.
تقی پور ادامه داد: طرح بیمه اتباع خارجی و ایرانیان شاغل در خارج از کشور در سال‌های اخیر شروع شده و هر ایرانی ساکن خارج از کشور در صورت تمایل می‌تواند به کارگزاری‌های آن کشور مراجعه و یا درخواست خود را در سامانه ما ثبت کند.
وی با اشاره به امکان بیمه زنان خانه دار اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی با کمپین اطلاع رسانی در این حوزه جامعه هدف را به طور گسترده از چنین مزایایی آگاه و مطلع کنیم.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مستمری بسیار پایین آن دسته از بیمه شدگان که با ۱۰ سال سنوات بازنشسته شده‌اند اظهار کرد: تامین اجتماعی طبق محاسبات بیمه‌ای عمل می‌کند. بازنشستگی‌های پیش از موعد و سخت و زیان آور طی سالهای گذشته بر خلاف تعهدات و محاسبات بیمه‌ای به تامین اجتماعی تحمیل شده است. البته در ۵ سال اخیر هیچ قانون بیمه‌ای بدون دیده شدن بار مالی آن در مجلس به تصویب نرسیده است.
وی ادامه داد: بازنشستگی زیر ۱۰ سال هم سال ۹۲ رخ داد که ما هم مخالف بودیم اما چون به عنوان قانون در مجلس تصویب شد مکلف به اجرا شدیم. با این حال افزایش های سالانه مشمول این گروه هم می‌شود و نمی‌توان از تامین اجتماعی توقع داشته باشیم وظایف نهادهای حمایتی را ایفا کند.
تقی پور با تاکید بر اینکه بر اساس اصول محاسبات بیمه‌ای حرکت می کنیم، درباره بیمه بگیران بیکاری گفت: طبق آخرین آمارها تا پایان سال ۹۶ شمار مقرری بگیران حدود ۲۱۳ هزار نفر بوده اما اکنون ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ماهانه ۳۳۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می کنیم.
به گزارش ایسنا، جعفر سمساری، مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بالای ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: ۶۷۷ هزار بیمه شده اصلی داریم که با احتساب بیمه شدگان تبعی به دو میلیون نفر می‌رسد.
وی افزود: ۱۶۷ هزار مستمری بگیر داریم و ۲۱۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه می‌پردازیم. همچنین ۱۲ هزار و ۲۰۰ مورد بیمه بیکاری داریم و ماهانه ۱۶ میلیارد تومان می‌پردازیم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۸ شعبه در سطح استان داریم و بالغ بر ۹۰ درصد لیست‌های حق بیمه ما غیرحضوری ارسال می‌شود و میز خدمت یا طرح ساختار نوین در تمام شعب اجرایی شده است اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد خدمات ما به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
وی افزود: در کلیه مراکز درمانی ملکی ارائه خدمات به بیمه شدگان رایگان است و بدون نیاز به دفترچه امکان پذیر است.
سمساری با بیان اینکه مطالبات سازمان از کارفرمایان نیز الکترونیکی ابلاغ می‌شود گفت: پرونده الکترونیک بیمه شدگان و کارفرمایان در دستورکار است و پرونده‌های کاغذی در طرح های آینده سازمان اسکن و در سیستم به ثبت می‌رسند.
وی به تقسیط ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی معوقه کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در قالب طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان مربوط به دیرکرد بود که بخشیده شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی به برگزاری جلسات مختلف با تشکل های کارفرمایی و کارگری درباره خدمات مختلف سازمان اشاره کرد و گفت: طرح چابک سازی، روان سازی و افزایش رضایتمندی مراجعان در شعب مختلف در حال اجراست و اولین استانی هستیم که طرح ساختار نوین خدمات بیمه‌ای را اجرا کردیم که در برخی شعب به طور کامل اجرا و در برخی شعب در فاز اول و دوم اجرا قرار دارد.
سمساری ادامه داد: پرسنل شعب تحت دوره های آموزشی استفاده از سامانه های ساختار نوین قرار می‌گیرند. ما نهادینه شدن روحیه مشارکتی و تداوم جلسات نظام پیشنهادات را در استان دنبال می کنیم.
به گفته وی، بالای ۹۴ درصد وصولی های جاری است، با این حال۶۰۰ میلیارد تومان از کارگاه‌ها بدهی معوقه داریم که معمولا قابل تقسیط اند و بعضا مشمول بخشودگی جرائم قرار می‌گیرند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ