پرداخت بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط در مناطق سیل زده ایلام

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام از پرداخت بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط در مناطق سیل زده ایلام خبر داد و گفت: این افراد در فرمانداری ها ثبت نام کنند.

سهیلا ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فرمانداری‌ها در مناطق سیل زده استان اقدام به ثبت نام افرادی می‌کنند که بر اثر سیل کار خود را از دست داده اند، گفت: در حال حاضر فرمانداران مناطق سیل زده با همکاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال جمع آوری آمار افرادی است که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و در اثر سیل شغل خود را از دست داده اند.
وی عنوان کرد: از طریق سازمان تامین اجتماعی به این افراد بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد.
ملکشاهی بیان داشت: با هدف ارائه خدمات الکترونیک به مردم سامانه نوربخش در تامین اجتماعی راه اندازی شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در سایت سازمان تامین اجتماعی تعبیه شده از طریق این سامانه بیمه شدگان تامین اجتماعی مجبور به حضور در شعب برای حداقل ۶۳ نوع خدمت از خدمات سازمان تامین اجتماعی نیستند و از طریق اینترنت و موبایل خدمات را می‌توانند دریافت کنند.
وی افزود: مهمترین خدماتی که در حال حاضر بیمه شدگان مجبور به حضور به شعب هستند از جمله صدور دفترچه، مشاهده سوابق، محاسبه خدمت سربازی و محاسبه مستمری بازنشستگی خود از طریق این سامانه می‌توانند انجام دهند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ