پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران

سرپرست فرمانداری خواف بر اولویت تصمیم‌گیری برای پرداخت به موقع معوقات و حقوق و بیمه کارگران شاغل در واحدهای صنعتی تاکید کرد.


به گزارش ایسنا، عبدالرضا سپهری در نشست کارگروه کار و کارگری خواف در خصوص خواسته‌های کارگری و کارفرمایان با حضور اعضای این کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی باید با بازرسی‌های به موقع، نسبت به عملکرد واحدهای صنعتی در سطح شهرستان، نظارت بیشتری داشته باشند.
وی به بررسی مصوبات نشست گذشته پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه بیشتر مصوبات به مرحله اجرا در آمده است، اما بایستی از مصوب کردن مسائلی که قابلیت اجرایی ندارند خودداری شود.
سپهری در پاسخ به یک مصوبه مبنی بر تشکیل دفاتر مشترک با شرکت‌های تعاونی و صنعتی به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات حوزه کار و کارگری، تصریح کرد: چنین مصوبه‌ای منطقی به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه بتوانیم با استناد به موارد قانونی، شرکت‌ها را ملزم به تشکیل این دفاتر نماییم.
سرپرست فرمانداری خواف صیانت از جامعه کارگری را وظایف یکایک مسئولان و دستگاه‌های متولی این امر دانست و افزود: کمترین خواسته کارگران شاغل در واحدهای صنعتی پرداخت به موقع حقوق و مزایا و بیمه‌های کارگری است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود تا خانواده‌های این کارگران بدون دغدغه و در آرامش باشند.
شایان ذکر است در این نشست مشکلات حقوقی و بیمه‌ای کارگران شاغل در شرکت‌های تعاونی و صنعتی خواف مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، حدود ۲۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در بیش از ۲۰۸۵ کارگاه فعال در خواف مشغول فعالیت هستند و امرار معاش حدود ۶۰ هزار نفر را بر عهده دارند که با پیش بینی‌های انجام شده در تکمیل زنجیره‌های صنایع فولادی سنگان، ۱۰ هزار نفر بر جامعه کارگری خواف، اضافه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ