پاسخ به شبهه در رابطه با طرح جریمه مشمولان غایب

۱۸۶ نظر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: معمولا وقتی طرح شکست خورده‌ای در حال توقف است، برخی از افراد که از آن منتفع می‌شوند با آمارسازی به دفاع از آن می‌پردازند.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار خبری مبنی بر درآمد تقریبی طرح جریمه مشمولان غایب اظهار کرد: نخستین هدف از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، تعیین تکلیف مشمولان غایب و کاهش آمار آن‌ها است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: آمار و اطلاعات نشان می‌دهد با وجود اینکه تعداد موالید ذکور و به تبع آن مشمولان اعزامی کاهش یافته است، اما تعداد مشمولان غایب افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سردار کمالی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای طرح جریمه مشمولان غایب تعداد قابل توجهی ثبت نام کردند، اما برای واریز جریمه خود هنوز اقدام نکردند و آمار ۵۰۰ هزار شرکت کننده در این طرح صحت ندارد، در نتیجه این هدف نه تنها تحقق نیافت، بلکه نتیجه عکس هم داشت.

سردار کمالی با اشاره به هدف دوم از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب بیان کرد: برعکس نظر نویسنده متن که با توجه به اینکه افراد فوق ۸ سال غیبت داشته و اکثرا متاهل و دارای فرزند بودند و از تخفیف برخوردار شدند، در نتیجه متوسط ۱۵ هزار برای هر نفر صحت ندارد و در مجموع درآمد مورد ادعا صحت ندارد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص هدف سوم طرح جریمه مشمولان غایب و هزینه مبالغ فوق برای بهبود وضع سربازان گفت: این هدف هم تحقق پیدا نکرد، خوب است نویسنده خبر بررسی کند چه میزان از مبلغ فوق برای سربازان اختصاص یافته است.

سردار کمالی تصریح کرد: در نتیجه طرحی که هیچکدام از اهدافش تحقق نیافته، چرا باید ادامه یابد؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این طرح تبعیض آمیز باعث شده است ارتکاب غیبت افزایش پیدا کند و مشکلاتی برای نیرو‌های مسلح و خانواده‌ها ایجاد شود.

وی در پایان افزود: معمولا وقتی طرح شکست خورده‌ای در حال توقف است، عده‌ای خاص که از آن منتفع می‌شوند با آمار سازی به دفاع از آن می‌پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۸۶ نظر برای پاسخ به شبهه در رابطه با طرح جریمه مشمولان غایب

  • ا
    ابراهیم
    ۱۴ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳
    ایاسربازفراری که پایه خدمتی 89باشدولی 93دوباره گرفته باشن وبازم فرار کرده باشه شامل خرید میشه
    لطفان جواب بدین
    • م
      موید
      ۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۲۰
      دوست عزیز اگه امسال کله پول واریز نکنی نمیتونی سال دیگه واریز کنی و دیگه نمیتونی مدعی پولات بشی
      • م
        میلاد
        ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
        نمیشه همچین چیزی،چون خیلیا هستن تو این شرایط که یه مقدار پول دادن،به نظر منکه سال دیگه اونایی که بقیه پولشون مونده یه طرحی واسشون میزارن که بتونن تصفیه حساب کنن و معاف بشن،مثلا ده درصد جریمشون بیشتر میشه.
      • م
        میلاد
        ۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
        سلام به همه،الان سوالی که مطرح میشه اینه تکلیف اونایی که ثبت نام کردن نمیتونن تا پایان سال تمام پول رو واریز کنن آخر و عاقبتشون چی میشه آیا؟پولشونو میخورن؟یا سال دیگه هم میتونن بقیه پولشونو واریز کنن؟

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ