پاسخ الهیار به سربازمعلمان

۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: گزینش و شرکت در دوره آموزشی که در مورد سرباز معلمان انجام می‌گیرد، قوانین و مقررات آموزش و پرورش است و منجر به تعهد استخدامی نمی‌شود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به درخواست مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «سرباز معلم ها را استخدام کنید» و «طرح سوال از آقای الهیار ترکمن در خصوص نوع امتیازدهی به سربازمعلمان» در پاسخ به این پرسش که «آیا دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها امریه خودشان را به دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور میفرستند؟»، اظهار کرد: ما همان ابتدا محل خدمت سربازمعلمان را مشخص می‌کنیم و اگر آنها می‌بینند که منطقه دور است یا رفتن و برگشتن سختی دارد، شرکت نکنند؛ ما اجبار نمی‌کنیم بلکه ما شرایط را اعلام می‌کنیم و آنها به تمایل خودشان و آگاهی از شرایط سربازمعلمی وارد این حرفه می‌شوند.

وی ادامه داد: اینکه سربازمعلمان تعهد استخدامی را طلب می‌کنند اصلاً صحبت درستی نیست و هر فرد که وارد حرفه سربازمعلمی می شود با علم به شرایط وارد می‌شود.

الهیار ترکمن در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر «آیا حقوق امریه دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور به اندازه سربازمعلم هست؟؛ احتمالا در جریان نیستید که حقوق امریه دیگر سازمان ها سه، چهار برابر امریه آموزش و پرورش هست»؛ گفت: قویاً این موضوع تکذیب می‌شود چون ما جدول حقوقی را از ستاد کل نیروهای مسلح می‌گیریم و اجازه هیچ دخل و تصرفی را در پرداخت حقوق سرباز معلمان نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا امریه دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم همانند سرباز معلم هستند و مسوولیت تعلیم و تربیت آینده‌سازان این کشور را برعهده دارند؟»، افزود: معمولاً در دستگاه‌های اجرایی، امریه‌ها در مشاغل تخصصی وارد می‌شوند و از بعد کارهای کارشناسی، خدماتی را ارائه می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرباز معلمان آموزش و پرورش اگر خدمات آموزشی ارائه می‌کنند، امریه‌های سایر دستگاه‌ها نیز یک سری خدمات کارشناسی ارائه می‌کنند و اینطور نیست که چون سرباز معلم در آموزش و پرورش تدریس می‌کند، مزیت بیشتری نسبت به امریه‌هایی که در دستگاه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا امریه دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مصاحبه علمی می‌شوند؟ و به این دقت و سختگیری آموزش و پرورش، گزینش انجام می‌دهند؟»، اظهار کرد: امریه سایر دستگاه‌ها نیز مصاحبه تخصصی دارند یعنی هر کسی متناسب با رشته‌اش در هر دستگاهی که می‌رود مسوولان آن دستگاه دقیقاً مصاحبه تخصصی می‌کنند.

الهیار ترکمن اضافه کرد: موضوع گزینش یکی از اصلی‌ترین الزامات و قانون‌های وزارت آموزش و پرورش است و ما هم اگر گزینش انجام می‌دهیم کاملا منطبق با قانون انجام می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «سربازمعلمان در گزینشی که مربوط به یک استخدام رسمی است، شرکت می‌کنند؛ معاینات پزشکی انجام می‌دهند و به دوره ضمن خدمت فرستاده می‌شوند»، گفت: این موارد را که می‌گویند هیچکدام مزیت نیست که موظف باشیم این عزیزان را استخدام کنیم؛ این موارد جزو مقررات آموزش و پرورش است و شرایط کار در آموزش و پرورش ایجاب می‌کند که این بزرگواران گزینش شوند، قطعاً معاینات پزشکی دهند و در دوره‌ها شرکت کنند، در حقیقت الزام سربازمعلمی، این اقدامات است و آنها با علم به این شرایط وارد می‌شوند.

وی در واکنش به جمله دیگر سربازمعلمان که عنوان کردند «سربازمعلمان در دانشگاه فرهنگیان دوره می‌بینند و تمام مراحل گزینشی یک استخدام رسمی را طی می‌کنند»، افزود: اگر دوره آموزشی را می‌گذارنند برای انجام آن دو سال خدمت سربازی است که به صورت امریه می‌گذرانند؛ هیچ کدام از این صحبت‌های این عزیزان منجر به الزام آموزش و پرورش و تعهد آموزش و پرورش به استخدام آنها نمی‌شود.

الهیار ترکمن در پاسخ به پرسش سربازمعلمان مبنی بر اینکه «این خیلی خوب است که برای کسی که دو سال در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور با کمترین حقوق و مزایا تمام تلاش خودش را برای وزارت آموزش و پرورش و فرزندان و آینده سازان کشور انجام داده است، امتیاز در نظر بگیرید اما فکر نمی‌کنید این شرط ها کمی بی انصافی و ظلم در حق ما باشد؟»، گفت: ملاک انصاف و بی‌انصافی، رعایت قانون و مقررات است؛ هر چیزی که در مورد سرباز معلمان عزیز انجام می‌گیرد، قوانین و مقررات آموزش و پرورش است و منجر به تعهد استخدامی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر قانون برنامه ششم، ما را ملزم کرده است که صرفاً استخدام‌های خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی انجام دهیم و به همین خاطر ما طبق قانون مجاز نیستیم که سرباز معلمان را استخدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سرباز معلم باید مثل داوطلبان دیگر در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کند و چون سابقه تدریس دارد و ۲ سال با حوزه تدریس آشنا شده است، می‌تواند از یک امتیازی برخوردار شود که در زمان مصاحبه لحاظ می‌شود.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای پاسخ الهیار به سربازمعلمان

  • م
    مهدی
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰
    سلام و عرض خسته نباشید لطفا جواب سوالمو بدهید خیلی برام مهم.من امسال سرباز معلم هستم با اینکه سال 99 خدمتم تموم میشه ایا امسال میتونم در ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنم یا نه ؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ