پاداش پایان خدمت به جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال

۱ نظر
بازارکار : جامع‌ترین و کامل‌ترین معیار برای پرداخت پاداش پایان خدمت به جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال تاریخ اولین اعزام به جبهه‌ای است که می‌تواند به عنوان سابقه خدمت تلقی شود با این فرض زمان پرداخت پاداش پایان خدمت اکثر جانبازان و آزادگان فرا رسیده و پرداخت آن هر چند با تاخیر باید انجام شود. فرض بر این است که دو بسیجی با هم به جبهه اعزام شده‌اند، یکی شهید و دیگری از کارافتاده کلی می‌شود همانگونه که پرداخت پاداش پایان خدمت شهید محاسبه و به بازماندگان شهید(هرچند با تاخیر چندساله) پرداخت می‌شود و معیار این پرداخت از تاریخ اعزام محاسبه می‌شود، پاداش پایان خدمت جانبازان و آزادگان نیز باید از تاریخ اعزام محاسبه و با گذشت ۳۰ سال از آن تاریخ اقدام شود. بخشی از نیروهای بسیجی حقوق و مزایای حالت اشتغال را از بنیاد شهید دریافت می‌کنند که برابر قوانین، تمام اقداماتی که در احکام حقوقی کادر رسمی نیروهای مسلح انجام می‌گیرد باید در احکام حقوقی نیروهای بسیجی مشمول قانون حالت اشتغال نیز اجرا شود. مهم‌ترین مسئله نیروهای بسیجی و وظیفه مشمول قانون حالت اشتغال پاداش پایان خدمت آنان است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ و اقدام موثری در این باره توسط نهادهای ذی‌ربط انجام نگرفته است. این گروه از مشمولان حالت اشتغال از اولین تاریخ اعزام به خدمت و جبهه، مشمول محاسبه سنوات خدمت شده و با تکمیل ۳۰سال خدمت از مزایای پاداش پایان خدمت بهره‌مند می‌شوند. از نکات مهم دیگر، وضعیت نیروهای بسیجی و وظیفه‌ای که در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مشغول خدمت بوده و از مزایای حالت اشتغال در دستگاه محل خدمت استفاده کرده‌اند. این قبیل مشمولان قانون حالت اشتغال همانند همطرازان شاغل در نیروهای مسلح از مزایای حالت اشتغال بهره‌مند می‌شوند که تاکنون هیچ اقدامی برای آنان انجام نشده است. ضروری است سازو کار لازم از طریق نیروهای مسلح انجام و احکام حقوقی آنان صادر و به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا، ابلاغ شود.

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای پاداش پایان خدمت به جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال

  • ع
    علی اصغر
    ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۹
    سلام وخسته نباشید.پدرمن جانباز25درصده والان سی سال ازخدمتش روپرکرده میخوادبازنشست شه.برای بازنشست شدن چیکاربایدانجام بده ممنون میشم راهنمایی کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ