وضعیت کمبود معلم پایتخت برای مهر۹۷

۳ نظر

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به بازنشستگی حدود ۵ هزار معلم و کمبود معلم برای مهر ۹۷ گفت: برای جبران کمبود معلم باید سهمیه‌های استخدامی افزایش یابد

عباسعلی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازنشستگی ۸۴ هزار نفر از آموزش‌وپرورش در سال ۹۷ و نگرانی بابت تامین کمبود معلم آیا شهر تهران برای جبران کمبود معلم با مشکل مواجه خواهد بود؟ اظهار کرد: در سال‌های گذشته تمام نیروهای پیش دبستانی که شرایط لازم را داشتند به عنوان معلم در دوره ابتدایی به کار گرفتیم و حدود ۱۴۰۰ نفر از این طریق وارد مدارس شدند.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا کمبود معلم منجر به دو شیفته شدن مدارس تهران خواهد شد؟ افزود:‌ دو شیفته شدن مدارس شهر تهران به دلیل کمبود مدرسه اتفاق می‌افتد نه کمبود معلم و اتفاقا اگر نیرو کم باشد مدارس دو شیفت نمی‌شوند چون نیروبری آن بیشتر می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۵ هزار نفر در آموزش‌وپرورش شهر تهران بازنشسته می‌شوند، گفت: اگر هزار نفر را نگه داریم حدود ۴ هزار نفر بازنشسته می‌شود و ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس می‌شوند و در بخش استخدام از طریق ماده ۲۸، حدود ۸۵۰ سهمیه استخدامی داریم اما مشخص نیست که این افراد برای مهر بتوانند وارد مدارس شوند یا خیر.

باقری مطرح کرد: برای جبران کمبود معلم در تهران باید سهمیه‌های استخدامی بیشتری بدهند و امکان انتقال نیرو به تهران وجود داشته باشد.این نگرانی برای تامین معلم در مهر ۹۷ وجود دارد و هر سال که می‌گذرد تعداد بازنشسته‌ها بیشتر می‌شوند.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای وضعیت کمبود معلم پایتخت برای مهر۹۷

  • م
    محمدطاها
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۵
    توراخدا کسی نمیدونه خدمت کامل رفتن دوسال حساب میشه
    • و
      وحید
      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵
      هر چند ماه خدمت بودی همون قد حساب میشه ۱۷ ماه یا ۲۱ ماه یا ۱۱ ماه مثلا
    • ت
      توکل
      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
      سلام لطفا شرایط سنی برای لیسانس را۳۵ بگذارید تا باعث خوشحالی تعدادی زیادی بشوید

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ